جوان شایسته ایران عضو جدید هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس جهانی بریکس

سجاد اکبرپور، جوان شایسته ایران و دارنده ۴ مدال مسابقات جهانی هوش مصنوعی و ربوکاپ به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی ایران در اجلاس جهانی بریکس حضور دارد.

این اجلاس جهانی با حضور جوانان برجسته کشورهای عضو بریکس از جمله روسیه، چین، هندوستان، ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، اتیوپی و آفریقای جنوبی در شهر اولیانوفسک روسیه در حال برگزاری است.

این دوره از اجلاس با حضور جوانان برجسته کشورهای بریکس از یکم مردادماه به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و در تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران، سجاد اکبرپور، منتخب جوان شایسته سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۲ ایران، به عنوان سرگروه تیم جوانان مذاکره‌کننده کشورمان در این اجلاس حضور دارد.

اجلاس جهانی بریکس با موضوعات مرتبط با جوانان، اقتصادی، علمی و فناوری برنامه‌ریزی شده و به اجرا درمی‌آید. حضور گروه‌های جوانان برگزیده کشورهای عضو بریکس در این اجلاس، فرصت مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات میان نخبه‌های جوان این کشورها فراهم می‌آورد.

به گزارش سینا پرس فارس، سجاد اکبرپور، جوان شیرازی و دارنده ۴ مدال مسابقات جهانی هوش مصنوعی و ربوکاپ، هم‌اکنون مدیر مجتمع علم و فناوری اسوه فارس وابسته به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس است. وی به عنوان نماینده جوانان ایران در این اجلاس، نقش مهمی در انتقال دیدگاه‌ها و توانمندی‌های علمی و فناوری کشورمان ایفا می‌کند.

این اجلاس جهانی، بستر مناسبی برای معرفی استعدادها و پتانسیل‌های جوانان ایرانی به جامعه بین‌المللی و تقویت روابط علمی و فناوری بین کشورهای عضو بریکس است و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های آینده در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا