زیر ساخت‌های جذب دانشجوی خارجی در دولت سیزدهم متحول شد

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هفت آئین‌نامه برای جذب دانشجوی بین‌المللی تدوین شد، گفت: در بحث ایجاد زیرساخت جذب دانشجوی خارجی تحول صورت گرفت .

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، هاشم داداش پور امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اولین بار مصوب کرد دانشجویان خارجی با بهره‌مندی از یک زبان واسط بین‌المللی، همزمان با یادگیری زبان فارسی، تحصیل را شروع می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای اولین بار در 1401 ردیف جذب دانشجوی خارجی را در بودجه سالانه آوردیم  و الان 147 میلیارد تومان اعتبار این ردیف است .

وی افزود: موسسات جذب دانشجوی بین‌المللی را راه انداختیم و الان 131 مجوز دارند که زیر ساخت مهمی برای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی ایران خواهد بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به زودی سامانه تحصیل در ایران رونمایی می‌شود و سامانه ادب برای انجام امور دانشجویان بین‌الملل نیز رونمایی خواهد شد .

وی در ادامه افزود: تعداد دانشگاه‌های دارای مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی را به 198 دانشگاه افزایش دادیم و موسسات غیردولتی هم در این رده قرار گرفتند و الان 43 درصد جذب در دانشگاه‌های دولتی و 57 دانشگاه و موسسه غیردولتی این کار را انجام می‌دهند .

 معاون وزیر علوم گفت: جایزه ملی ثریا برای تشویق دانشگاه‌های برتر در حوزه جذب دانشجوی بین‌المللی طراحی شد .

وی در بیان سایر اقدامات حوزه بین‌الملل سازمان امور دانشجویان گفت:  تعداد رایزن‌های علمی  از12 به 24 افزایش یافت و بخش‌های جدیدی از آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و شبه قاره هند هم تحت پوشش قرار گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا