بررسی زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با هیات‌ ورزش استان

طی جلسه‌ای زمینه‌های همکاری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با هیات‌ ورزش کارگری استان و بسیج ورزشکاران تبریز بررسی شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: مسیر اصلی که باید در آن حرکت کنیم همان مسیر امر به معروف و نهی از منکری است که در روز عاشورا اتفاق افتاد، اگر شهدا و امام شهدا را یاد می‌کنیم به این دلیلاست که آنها هم پیرو ائمه اطهار(ع) بودند.

علی اصغر فاتحی‌فر با اشاره به تاریخچه و مجموعه فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی 22 شهید را تقدیم انقلاب کرده و پایه‌های  این نهاد انقلابی با خون شهدا مستحکم شده است و همواره تلاش داریم رهرو راه شهدا باشیم و با روحیه جهادی کار کنیم .

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی انقلابی، غیردولتی و خودگردان بوده و وجه تمایز ما با سازمان های دولتی همین روحیه جهادی همکاران است،گفت: جهاددانشگاهی با رویکرد فرهنگی شکل گرفت و سپس در مسیرهای علم و فناوری و انجام سایر کارهای برزمین مانده حرکت کرد .

وی افزود: در حوزه درمان در سایه تلاش‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی بیش از 45 درصد از مراکز درمان ناباروری کشور به جهاددانشگاهی اختصاص دارد و مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تبریز نیز در این حوزه فعال است .
رئیس هیئت ورزش کارگری استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زمینه‌های فعالیت جهاددانشگاهی استان بسیار گسترده بوده و باید از این توانمندهای این سازمان در راستای توانمندسازی کارگران استفاده شود، گفت: لازم است در زمینه آموزش ورزش، تندرستی و سبک زندگی سالم به کارگران از ظرفیت های این سازمان استفاده کنیم .

ابوالفضل امیدی گفت: اغلب به خاطر شرایط خاص شغلی کارگران، سلامتی آنها به خطر میوفتد که لازم است دوره های آموزشی لازم برای اصول حفظ سلامتی آنها برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامتی کارگران گفت: ما در برخی از واحدهای تولیدی استان، ورزش صبحگاهی را اجرا کردیم که اثرات بسیار خوبی داشت و حتی خیلی از مدیران عامل نیز از این امر استقبال کردند.

اکبر شوقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سالانه بیش از 20 هزار نفر از آموزش های مراکز آموزشی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان استفاده می کنند، گفت: دوره‌های متنوعی از زبان‌های خارجی، کشاورزی، فنی، علوم انسانی و غیره  توسط جهاددانشگاهی برگزار می‌شود که گواهی آن معتبر بوده و می‌تواند در زمینه دریافت تسهیلات مورد استفاده قرار گیرد و قابل ترجمه نیز است .

وی با اشاره  اجرای طرح های آموزشی همچون سرباز ماهر، زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و …  توسط این سازمان، تاکید کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان می‌تواند به جامعه کارگری استان در زمینه آموزش‌های مورد نیاز کمک شایانی بکند.

در این جلسه همچنین معاونان رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان به تشریح زمینه های فعالیت مجموعه های تحت مدیریت خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا