کنفرانس آشنایی با بیماری‌های پستان از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی

کنفرانس علمی یک روزه آشنایی با بیماری‌های پستان برای پزشکان عمومی، مامایی و علوم تغذیه با همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، این کنفرانس علمی با هدف آشنایی پزشکان و ماماها به عنوان سطوح اول ارجاع بانوان، به‌روزرسانی اطلاعات و دانش این گروه در زمینه بیماری‌های پستان، 11 مردادماه ساعت 8 الی 11 صبح در بیمارستان هاشمی رفسنجانی تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است در خلال این برنامه، سخنرانان به مباحثی همچون بیماری‌های خوش‌خیم پستان، نحوه تشخیص و درمان‌های اولیه آنها، روش‌های تصویربرداری پستان، درمان‌های موضعی و سیستمیک سرطان پستان و توصیه‌های تغذیه‌ای و بهداشتی می‌پردازند.

لازم به ذکر است؛ سرطان پستان شایع‌ترین سرطان بانوان در دنیا و دومین علت مرگ ناشی از سرطان است. علیرغم بروز بالا، این بیماری قابلیت غربالگری و تشخیص زودرس دارد و آگاهی‌بخشی به بانوان و ارجاع به سطوح تخصصی از وظایف سطوح مختلف ارجاع من‌جمله پزشکان عمومی و ماماها می‌باشد. با غربالگری تشخیص زودرس، می‌توان سرطان پستان را در مراحل اولیه شناسایی کرد و کیفیت زندگی و بقای بانوان را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا