اعلام نتایج دهمین رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی

نتایج دهمین دوره ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی بر اساس عملکرد سال 1402اعلام شد

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با تاکید بر این که رشد علمی و تولید فزاینده دانش، نتیجه بخش بودن پژوهش‌های کارآمد و توسعه فناوری‌ها و محصولات فناورانه، مستلزم بهره‌مندی متخصصان، محققان و فناوران از خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و روزآمد، دارای دقت بالا و مطابق با استانداردها است، خاطرنشان کرد: شبکه آزمایشگاهی تلاش کرده است با ایجاد زیرساختی تعاملی و هم‌افزا، با شناسایی، ارزیابی و به اشتراک‌گذاری امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاه‌های سراسر کشور، مسیر را برای دسترسی هرچه بهتر جامعه متقاضی از متخصصان، پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران به خدمات آزمایشگاهی، فراهم کند.

وی افزود: در کنار به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها با ارزیابی سالیانه مراکز آزمایشگاهی در راستای حمایت از توسعه توانمندی‌ آزمایشگاهی کشور و کمک به ارتقای این مراکز، تلاش می‌کند ضمن شناخت نقاط ضعف، قوت و چالش‌های آزمایشگاه‌ها، زمینه را برای ارتقای کیفی و کمی خدمات آزمایشگاهی فراهم کند.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: در همین راستا و بر اساس تازه‌ترین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو، عنوان 20 مجموعه آزمایشگاهی منتخب بخش دولتی و خصوصی که بر اساس شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی شبکه آزمایشگاهی در سال 1402 عملکرد بهتری داشته‌اند، اعلام می گردد.

وی افزود: در دهمین دوره ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو با بررسی دستاوردهای 970 آزمایشگاه، 653 مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند.

نسب با اشاره به خدمت رسانی بیش از هزار و 750 مرکز آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، درآمد آزمایشگاه ها بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بود.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به بهره‌مندی بیش از 74 هزار مشتری از خدمات ارائه شده توسط مراکز عضو بر بستر این سامانه، عنوان کرد: با توجه به جامعه گسترده مخاطبان شبکه آزمایشگاهی و رسالت این شبکه برای کمک به توسعه پژوهش و فناوری در کشور، منتخبین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ها راهبردی از تسهیلات و حمایت‌های شبکه برخوردار خواهند شد.

نسب درباره سازوکار و فرآیند ارزیابی مراکز عضو توضیح داد: مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس معیارهایی همچون «مشتری مداری»، «فعالیت شبکه‌ای» و «کارکرد» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بر اساس عملکردشان تا حد نصاب 1000 امتیاز نهایی دریافت می‌کنند. برای معیار مشتری مداری سقف 250، فعالیت شبکه‌ای 300 و کارکرد 450 امتیاز دریافت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس نتایج دهمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های عضو، بنیاد علوم کاربردی رازی با 736 امتیاز در جایگاه نخست این ارزیابی قرار دارد و به ترتیب شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با 724 امتیاز و مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران با 723 امتیاز، در رتبه‌های دوم و سوم این ارزیابی قرار دارند.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بیان کرد: همچنین دانشگاه صنعتی شریف، شرکت کیفیت آزمای جنوب، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، شرکت بیم گستر تابان، شرکت خدمات فنی و مهندسی پارس لیان اروند، شرکت آبان کیمیای جنوب، شرکت فناور اندیشه گستر کامیار در رتبه‌های چهارم تا دهم این ارزیابی جای گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا