سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ناتو روی هوش مصنوعی

آرین کربلائی: ناتو بودجه 1.1 میلیارد دلاری برای هوش مصنوعی ، ربات ها و تکنولوژی فضایی در نظر دارد. یک ائتلاف از متحدان ناتو اولین بخش از شرکت های اعطا شده را به عنوان بخشی از صندوق نوآوری یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) این گروه تأیید کرده است.

به گزارش خبرگزاری سینا، این ائتلاف این صندوق را در تابستان سال 2022 ، ماه ها پس از حمله روسیه به اوکراین ، معرفی کرد و وعده سرمایه گذاری در فناوری هایی را داد که دفاع از آن را افزایش می دهد. این صندوق توسط 24 کشور از 32 کشور عضو ناتو ، از جمله فنلاند و سوئد ، که در اوایل سال جاری به این ائتلاف پیوستند ، حمایت می شود.
روز سه شنبه ، صندوق نوآوری ناتو (NIF) تأیید کرد که به طور مستقیم در چهار شرکت فناوری اروپایی سرمایه گذاری کرده است ، که به گفته آن به مقابله با چالش های دفاعی ، امنیتی و انعطاف پذیری کمک می کند.این سازمان بودجه ای را به Fractile ، یک تولید کننده تراشه های کامپیوتری مستقر در لندن اختصاص داده است که هدف آن ساخت مدل های بزرگ زبانی (Llm) مانند آنهایی است که chatgpt را سریعتر اجرا می کنند ، و همچنین رباتیک ARX آلمان ، که ربات های بدون سرنشین را با عملکردهای مختلف از بلند کردن سنگین تا نظارت طراحی می کند.
دو استارت آپ دیگر تولید کننده بریتانیایی iCOMAT بودند که مواد سبک تری برای وسایل نقلیه تولید می کند و Space forge ، یک شرکت ولزی که از شرایط فضا – مانند میکرو گرانش و شرایط خلاء – برای ساخت نیمه هادی ها در مدار استفاده می کند.آندریا تراورسون ، شریک مدیریت صندوق گفت:” امکان دسترسی به فناوری های استراتژیک کلید تضمین آینده ای امن و پر رونق برای یک میلیارد شهروند اتحاد است”.
این صندوق همچنین با شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر Alpine Space Ventures ، OTB Ventures ، Join Capital و Vsquared Ventures همکاری کرده است تا از سرمایه گذاری بیشتر در deep tech در قاره حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا