شاهکار موزایییک لگو با ربات هوش مصنوعی

آرین کربلائی: ربات پیکسل 3000 پیام های ساده هوش مصنوعی را به شاهکارهای موزاییک لگو تبدیل می کند.یک یوتیوبر متعهد یک چاپگر لگو طراحی و ساخته است که می تواند فرآیند مونتاژ موزاییک های پیچیده ساخته شده از آجر را خودکار کند ،

مشابه مجموعه های هنری لگو مانند مونالیزا داوینچی یا موج بزرگ هوکوسای. اما در حالی که این خلاقیت از یک چاپگر لگو دیگر به نام Bricasso الهام گرفته است ، این مدل جدید این فرآیند را با استفاده از هوش مصنوعی ساده تر می کند.
اگرچه این تکنولوژی از نظر فنی وقتی هشت سال پیش عرضه شد ، بسیار چشمگیر بود ، اما بریکاسو جیسون المان نیاز به یک فرآیند پیچیده داشت که در آن طرح های موزاییک باید به صورت دستی ایجاد می شدند ، روی کاغذ چاپ می شدند و سپس توسط دوربین دستگاه اسکن می شدند. کانال یوتیوب Creative mindstorms از کد های سفارشی و هوش مصنوعی استفاده کرده است ، بنابراین امروزه تولید یک موزاییک لگو تنها به یک ورودی ساده نیاز دارد و برخلاف مدل های قدیمی تر، استفاده از آن دیگر سخت و پیچیده نیست.
با Pixelbot 3000 ، کاربران به سادگی باید در آنچه میخواهند چاپگر ایجاد کند ، را تایپ کنند. این پیام به Dall-e 3 OpenAI که کد مدل هوش مصنوعی استفاده شده در این چاپگر است، ارسال می شود.
موزاییک های مونتاژ شده توسط چاپگر به یک شبکه بسیار کوچکتر محدود می شوند که ابعادش 32 در 32 کاشی لگو است ، اما به جای تغییر اندازه تصویر تولید شده توسط DALL-e 3 برای کوچکتر کردن آن ، کد Pixelbot 3000 تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به یک شبکه 32 x 32 تقسیم می کند و رنگ پیکسل مرکزی را در هر مربع نمونه می گیرد. این منجر به ایجاد یک تصویر با مقیاس کنتراست بالا می شود که در نهایت موزاییک بهتری تولید می کند.
محدودیت دیگری که با استفاده از لگو به عنوان یک رسانه هنری اعمال می شود این است که آجرهای پلاستیکی فقط در حدود 70 رنگ مختلف در دسترس هستند و Pixelbot 3000 فقط از 15 مورد از آنها استفاده می کند. تصویر مقیاس بندی شده تولید شده توسط هوش مصنوعی نیاز به یک کنترل نهایی دارد تا نزدیک ترین مطابقت هر پیکسل رنگی را با کاشی های لگو که برای مونتاژ موزاییک نهایی استفاده می شود پیدا کند.
نتیجه کار نهایی Pixelbot 3000 اینطور به نظر می رسد که این کار به اندازه مونتاژ یکی از آثار هنری موزاییک لگو است که می تواند بیش از 11000 قطعه باشد و ماه ها زمان ببرد، در صورتی که این تکنولوژی این پروسه را در زمانی بسیار کوتاه انجام می دهد. اگر واقعا به دنبال کاهش استرس هستید ، فقط 15 دقیقه وقت بگذارید و روند Creative Mindstorms را تماشا کنید ، زیرا Pixelbot 3000 از یک مفهوم انتزاعی به یک واقعیت کاربردی می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا