هتلداری دماسنج صنعت گردشگری است

عضو پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی هتلداری را دماسنج صنعت گردشگری دانست و گفت: هر زمانی که صنعت گردشگری رونق یابد، صنعت هتلداری هم رونق خواهد یافت.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر آرش قهرمان اظهار کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در خصوص نیروی انسانی و ارتقای رضایت گردشگران چون سبب تکرار سفر می‌شود باعث سبب افزایش بهره‌وری در هتل می‌شود.

وی بنیادی‌ترین مساله گردشگری را ضعف نهادهای صنفی مستقل در این صنعت برشمرد و عنوان کرد: هتلداری یکی از مهم­ترین زنجیره های سیستم گردشگری به حساب می­آید و یکی از بخش­های مهم اقتصاد است که نقش مهمی در رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ایفا می­کند.

به گفته عضو پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی، صنعت هتلداری و برنامه‌ریزی برای توسعه این صنعت یکی از مهم­ترین متغیرهای تمایز آفرین میان گردشگری سنتی و مدرن است.

قهرمان تصریح کرد: صنعت هتلداری در عین حال که باعث امنیت، رفاه و جذب گردشگر می­شود از طرف دیگر نیز سهم قابل توجهی در افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال هتلداری و فن پذیرایی از میهمانان و خدمت به آنان در واقع میزبانی از جمله مهمترین و اصلی‌ترین امور اشتغال‌زایی گردشگری می‌باشد، بیش از نیمی از نیروی شاغل در این صنعت در بخش هتلداری فعالیت می‌کنند که این مهم ضرورت توجه مسئولان کشور را به بخش هتلداری دو چندان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا