تفاهم‌نامه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی همدان

تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان به منظور گسترش جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در بازار کار به امضا رسید.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و‌ رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان به منظور گسترش جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در بازار کار به امضا رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان گفت این تفاهم نامه با محوریت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتباط مؤثر بین دانش آموختگان و صنعت برگزار شد.

مهدی میرزاپور با ابراز امیدواری از اینکه با انعقاد این تفاهم نامه بتوان گام های بلندی برای نیل به اهداف دانشگاه برداشت گفت: این نهاد در خصوص فراهم نمودن زمینه های کارآفرینی و اشتغال آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دارد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: این تفاهم نامه با هدف شناسایی تعداد بیکاران و جامعه ی هدف دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در رشته های مختلف دانشگاهی با کمک جهاددانشگاهی منعقد می گردد.

یوسف شعبانی افزود: ما باید فرصت های شغلی خالی را به دانشجویان معرفی کنیم تا دانشجویان بتوانند از این فرصت های شغلی انتخاب کنند .

وی ادامه داد: اگر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این مشاغل را پسند نمی کنند و خودشان طرح و ایده ای دارند می توانند این طرح ها را به ما ارائه دهند و ما سرمایه مالی برای راه اندازی و اشتغال زایی به دانشجویان می دهیم تا کار و ایده ی خود را راه اندازی کنند.

شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد:نام این طرح در سال گذشته نشست مرکز رشد بود ‌اما امسال این طرح را «رویداد اشتغال» نام گذاری کردیم و امیدواریم با این کار بتوانیم از جامعه ی بیکاران دانشجو کم کنیم .

وی با اشاره به اینکه هدف اول و آخر ما رساندن جوانان به سمت کسب و کار است گفت: ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک ظرفیت به نام کاریابی داریم که جویندگان کار را به واحد ها معرفی می کنند همچنین یک سامانه ی کار نیز طراحی شده است.

شعبانی ادامه داد : اگر دانشگاه بتواند نیروی متناسب با کار و بازار تربیت کند ما می توانیم اشتغال زایی بهتری داشته باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا