اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت مراکز نوآوری به جهاددانشگاهی صنعتی شریف

سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از میان مراکز نوآوری کشور موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت فعالیت مراکز نوآوری، از دفتر توسعه زیر ساخت های زیست بوم نوآوری و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، صبح امروز 24 تیرماه مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت فعالیت مراکز نوآوری با حضور دستیار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در امر توسعه زیر ساخت های زیست بوم نوآوری و 4 مرکز برتر نوآوری در محل ساختمان این معاونت برگزار شد.

دکتر محمدجواد صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ساماندهی و توسعه زیر ساخت فناوری با اشاره به تعریف نوآوری براساس شکل گیری یک نیاز و فرصت بکارگیری آن در بازار این تعریف را نزدیک به فعالیت های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف ارزیابی کرد و افزود: سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با سابقه فعالیت های بسیار خوب در حوزه های مختلف دفاعی بخصوص در زمان جنگ تحمیلی و سپس تشخیص به موقع نیاز کشور به صنعت و فعالیت های مرتبط در دوره سازندگی مدلی کامل از مرکز نوآوری بود که توانست درخت دانشی را ترسیم کند و با شکست و ساخت دوباره آن با ارتباط صحیح صنعت و بازار این مدل را زیست نماید.

دکتر صدری مهر با تاکید بر فعالیت های جهاددانشگاهی در عرصه زیست بوم نوآوری، تصریح کرد: بدون شک تجارب گذشته و دستاورد های امروز نشان از توانمندی این نهاد بخصوص در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف دارد که مدیریت دکتر مردانی رئیس سازمان برای ما بسیار قابل اهمیت است.

محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ساماندهی و توسعه زیر ساخت فناوری تاکید داشت: خروجی مراکز نوآوری براساس یک نیاز و فرصت تشخیص داده شده است و بر همین مبنا انتظار می‌رود خروجی نزدیک به بازار داشته باشد.

گواهی صلاحیت به مراکز نوآوری سراسر کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شد

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت «بررسی و ارزیابی دریافت گواهی صلاحیت به مراکز نوآوری سراسر کشور» به “جهاد دانشگاهی”  واگذار شده است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در حوزه توسعه و ترویج مراکز نوآوری، بسیار خوش درخشیده است و این نهاد انقلابی کارایی و کارآمدی خود را در این حوزه اثبات کرده است.

به گفته او، جهاد دانشگاهی شجره طیبه‌ای است که در اواخر دهه 50 ایجاد شد و خود نوآوری جدیدی در حوزه فناوری بود. جهاد دانشگاهی تعریفی پیشرو بود که به ویژه در دوران جنگ اثرات آن را در کشور شاهد بودیم.

در ادامه دکتر محسن مردانی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به سابقه نزدیک به نیم قرن سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، گفت: این مجموعه و به عنوان یک سازمان پیشگام در انجام فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و خدمات تخصصی در حوزه فناوری‏‌های نو، نقش مکملی در منطقه نوآوری شریف به عهده دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان جهاد دانشگاهی به صنعت متصل است، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی امکان ایجاد بازار های جدید نیز وجود دارد؛ افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند و کسب و کارهای کوچک فناورانه‌ای شکل می‌دهند که با زمینه های فناورانه جهاد دانشگاهی هم‌خوانی دارد، می‌توانند بسیار کمک کننده باشند؛ ما می‌توانیم با بهره گیری از توانمندی های یکدیگر دستاوردهای بزرگی را برجای بگذاریم.

دکترمردانی درخصوص ساختمان زیست بوم نوآوری، گفت: شرکت‌های جذب شده در این زیست بوم بعد از مستقر شدن در این فضا زیر نظر یک کمیته داوری مشترک می‌توانند از قوانین و مزیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه شریف نیز بهره‌مند شوند.

به گفته او، در حال حاضر 12 شرکت دانش بنیان و فناور فعال در زیست بوم نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف مستقر هستند.

مردانی از حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در این مسیر خبر داد و با حمایت معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در احداث ساختمان زیست بوم نوآوری در آینده ای نزدیک وارد حوزه های تخصصی مشخص شده خواهیم شد و با هم افزایی شرکت های دانش بنیان ارتباط دوسویه را به ارتباطات چند سویه تبدیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با تاکید بر تخصصی بودن شرکت‌های جذب شده و ارتباط آنها با زمینه‌های کاری این سازمان، اظهار امیدواری کرد که یک زیست بوم تخصصی در چند حوزه تخصصی ایجاد خواهد شد.

در ادامه مهندس نوبختی با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت مراکز نوآور در کل کشور به 5 نوع مرکز شامل 1. مرکز نوآوری ودانشگاهی 2. مراکز نوآوری علمی فناوری صنعتی 3.سازمان 4.خصوصی و مشترک اشاره نمود که سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در بین انواع مراکز به عنوان مرکز نوآوری دانشگاهی برگزیده مرکز نوآوری سراسر کشور را اخذ نمود.

گفتنی است؛ در این مراسم مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی صنعتی شریف،  مرکز ملی نواوری و فناوری های ورزشی ایران، مرکز نوآوری صادرات و انتقال فناوری ایران و عراق و مرکز نوآوری شدید چهار مرکر نواوری بودند که در تاریخ 24 تیرماه 1403 گواهی صلاحیت دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا