انتشار کتاب«تسهیلگری و توسعه محلی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی»

کتاب«تسهیلگری و توسعه محلی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی»با موضوع توسعه اجتماعی –تسهیلات گروهی، توسط انتشارات جهاددانشگاهی قم به چاپ رسید.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، کتاب «تسهیلگری و توسعه محلی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی»  تألیف علی حسینی، معین دادخواه و ابوالفضل معرفی است، در چاپ اول با شمارگان 500 نسخه در210 صفحه منتشر شد.

برشی از اثر:

توسعه محلی به دنبال پیشرفت و بهروزی جامعه محلی است که اقدامات اجتماعات محلی و دیدگاه های آنان را در توسعه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در اولویت قرار میدهد و به دنبال توانمندسازی، مقتدرسازی و ارتقای کیفیت زندگی جامعه محلی است. هدف این توسعه، بکارگیری و تقویت ظرفیت افراد به عنوان شهروندان فعال و کنشگر، از طریق همکاری، همان دیشی، همراهی و تعامل در گروههای اجتماعی، سازمانها و شبکه ها از یک سو و همافزایی و تقویت ظرفیت نهادها و سازمانها بوسیله تعامل و گفت وگو فیمابین در شکل دهی و ایجاد تغییرات در محله از سوی دیگر است. بنابراین، مقصود کلی از توسعه محله ای عبارتست از پاسخگویی به نیازهای روزمره ساکنان یک محله با حداکثر اتکاء به منابع، توان، ارزشها و مشارکت درونی آن محله و ایجاد فرصتهای اشتغال و مشارکت در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها. از دیدگاهی دیگر، توسعه محله ای را می تواند به عنوان فرآیندی از کنشهای متقابل مداوم و نیز به عنوان طرح یا برنامهای که منجر به تغییرات یا تحت تأثیر قراردادن اجتماع از برخی جهات می شود، تلقی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا