برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری با حضور ۶۵ هزار و ‌۵۷ نفر در فارس

نوبت دوم آزمون سراسری  ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در سال 140۳، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، با حضور 65057 داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، معاون آموزشي دانشگاه شيراز و نمايندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، امروز 19 تیرماه پیرامون برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری 140۳ در استان فارس توضیح داد: اين آزمون در استان فارس، در ۳۴ شهرستان استان، با رعایت کامل تمام دستورالعملهای اجرایی و حفاظتی برگزار می‌شود.

به گفته مسلم باقری، از میان تعدادکل شرکت‌کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری 140۳ در کشور 65057 داوطلب مربوط به استان فارس است که 42391 نفر ایشان را بانوان و 22666 آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از میان تعدادکل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، 34332 نفر در گروه علوم تجربی، 16618 نفر در گروه علوم انسانی، 7229 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 4166نفر در گروه زبان‌های خارجی و 2712 نفر در گروه هنر شرکت داشته‌اند.

معاون آموزشي دانشگاه شيراز خبر داد: از شرکت‌کنندگان 27051 نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که 9721 آن‌ها را آقایان و 17330 ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۲۱ تیرماه)، گروه هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۲۱ تیرماه)،‌ و گروه تجربی (صبح جمعه ۲۲ تیرماه) در استان فارس برگزار خواهد شد.

نماينده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: نوبت دوم آزمون‌ سراسری سال 140۳، در ۳۴ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده های فنی حرفه‌ای و همین‌طور‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آن‌ها مشخص شده است.

نماينده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: براي شركت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا