برگزاری نخستین ایده بازار ژنتیک ایران

با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری، نخستین ایده بازار ژنتیک ایران همزمان با ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی ارباب، مدیر اجرایی نخستین ایده بازار ژنتیک ایران با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: نوآوری و تجاری سازی از رویکردهای جدی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران است که در این راستا نخستین ایده بازار ژنتیک ایران ( GC Idea 2024) در دو بخش پاویون شتابدهی و مسابقه ایده های قابل تجاری سازی برگزار شد.

در پاویون شتابدهی و سرمایه گذاری که با هدف ارتباط دانشجویان و صاحبان ایده با صاحبان زیرساخت های مالی، آزمایشگاهی و تجهیزاتی برگزار شد، شتابدهنده های سیناپس، ژاتاک، آمیتیس ژن، هیواژن نوآور با برپایی کانترهای مجزا آماده دریافت ایده ها و ارائه مشاوره به دانشجویان بودند.

وی خاطرنشان کرد: این شتابدهنده ها، صاحبان ایده هایی را که در مراحل اولیه هستند از گام های نخست که تیم سازی و فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی و … است تا تامین سرمایه در قالب شراکت و … در مسیر رسیدن به محصول و تجاری سازی آن یاری می کنند. حتی در مورد ایده ها و طرح هایی که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارند با توجه به اعتباراتی که از طریق معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می شود به کمک صاحبان ایده می آیند.

به گفته ارباب، این کمک ها و حمایتها اغلب در قالب سرمایه گذاری ریسک پذیر است و در نهایت حتی اگر ایده ای در روند تجاری سازی موفق نباشد، تجربه ارزشمندی عائد صاحب ایده می شود. تجربه ای که مطمئنا از شروع نکردن بسیار بهتر است!

مدیر اجرایی نخستین ایده بازار ژنتیک ایران تصریح کرد: در کنار این بخش، طی فراخوانی که از چند ماه پیش صورت گرفته، مسابقه ای بین صاحبان ایده برگزار شده که پس از داوری های مقدماتی از بین 40 طرح واصله، 10 طرح به مرحله منتورینگ و پرورش ایده راه یافته اند که عصر دوشنبه در دومین روز کنگره این ایده ها به مدیران عامل شتابدهنده ها و سرمایه گذاران معرفی شدند که در پایان سه ایده برتر، برگزیده شدند.  جوایز برندگان، امروز (سه شنبه) همزمان با اختتامیه کنگره به آنها اعطا می شود.

وی با بیان این که این مسابقه با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری و حامیانی از بین چند شرکت دانش بنیان خصوصی برگزار شده ابراز امیدواری کرد که در دوره های آتی کنگره ژنتیک هم رویدادهای مشابهی را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا