سفرهای گردشگری در ایران عقب مانده است

مدیر گروه پژوهشی جامعه شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه گردشگری در کشور فقط در فرم و صورت خود رونق دارد، گفت: سفرهای گردشگری در جامعه ما همانند یک صنعت توسعه پیدا نکرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حامد بخشی ضمن ارزیابی کمی و کیفی سفرهای گردشگردی در ایران اظهار کرد: بیشتر خانواده‌های ایرانی با وجود مشکلات معیشتی سالانه بین یک تا چند بار به سفرهای گردشگری با اقامت شبانه می‌روند و حتی سفرهای یک روزه به کرات در کشور صورت می‌گیرد.

به گفته وی، اقتصاد معیشتی گردشگری در کشور باعث شده تا سفرهای گردشگری در جامعه ما همانند یک صنعت توسعه پیدا نکند.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: وضعیت گردشگری با توجه به یارانه‌هایی مانند بنزین، به گونه‌ای صورت می‌گیرد که گردشگری در جریان است بدون اینکه با صنعت گردشگری رابطه‌ای داشته باشد.

گفتنی است، بخشی به مقایسه هزینه‌های سفر در ایران با کشورهای ترکیه و فرانسه و دلایل گردشگری معیشتی در کشور اشاره و تصریح کرد: این مقایسه نشان می دهد که هزینه یک سفر 1000 کیلومتری با هواپیما در ایران نسبت به متوسط درآمد مردم بسیار گران است در حالی که اگر این سفر با وسیله نقلیه شخصی صورت گیرد ارزانتر از دو کشور ترکیه و فرانسه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا