رئيس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز:
حفظ باغات قصردشت شیراز با مشارکت باغداران امکان‌پذیر است

رئيس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز گفت: مهمترین اصلی که می‌تواند باغات قصردشت را حفظ و نگهداری کند، مشارکت حداکثری خود باغداران است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، عبدالرسول امیری در نشست بررسی و آسیب‌شناسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه باغات قصردشت با استفاده از بالن مقید اظهار کرد: مطابق با مصوبه شورای معماری شهرداری، حوزه قصردشت به پنج قسمت تقسیم شده است.

وی افزود: علاوه بر اقداماتی نظیر کمیته‌های صیانت، تشکیل حوزه تخلفات می‌تواند اثرگذار باشد، اما مهمترین اصلی که می‌تواند باغات قصردشت را حفظ و نگهداری کند، مشارکت حداکثری خود باغداران است که امسال به عنوان پایتخت محیطزیست آسیا شناخته شده تا قبل از این شعار این مردم بودند که این محیط زیست را به ما هدیه دادند.

رئيس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز گفت: درخصوص حفظ و نگهداری این باغات سالانه هزینه‌های زیادی انجام می‌شود که توزیع کود، سم، آموزش دوره‌های تخصصی با همکاری جهاد کشاورزی به جد پیگیری می‌شود.

امیری افزود: درحوزه آبیاری با توجه به شرایط جوی یکسری کمبود منابع آبی داریم و آب قنوات به شدت کاهش یافته است، بنابراین برنامه‌هایی در دستور کار است تا بتوانیم آبیاری را مدرن کنیم و از تجربیات باغداران استفاده کنیم.

وی در بحث داده‌آمایی از طریق بالن بیان کرد: با توجه به نیاز و رویکرد حفظ و نگهداری باغات قصردشت و شناسایی و رصد بهتر در حوزه باغات، این کار با فناوری‌های روز انجام می‌گیرد.

رئيس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز همچنین در راستای حمایت از باغداران شیراز در شورای ششم گفت: «طرح باغ دهکده» با هدف اقتصادی کردن و حمایت حداکثری از باغداران با حمایت شورای اسلامی شهر و همت شهرداری شیراز انجام شد که برگزاری جشنواره انار برای نخستین‌بار در این کلان‌شهر نمونه این طرح بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا