مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد:
برنامه‌های زیرساختی گسترده برای روستاها در فارس در حال فراهم‌سازی است

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه در استان، زیرساخت‌های قابل توجه برای بهبود روستاها در حال فراهم‌سازی است، از تهیه 64 طرح هادی روستایی و بازنگری 675 روستا خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای روستا‌های بالای 20 خانوار در استان 100 درصد تمام شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، علیرضا حمیدی امروز، 13 تیرماه در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس، بیان داشت: در نهضت ملی مسکن برای استان فارس و لارستان، بیش از ۳۰ هزار نفر درخواست زمین داشتند و برای ۲۶ هزار نفر از آنها زمین تأمین شده است.

او اظهار داشت: تاکنون ۳۸۳ واحد مسکونی به طور رسمی تحویل داده شده و ۱۹ هزار و ۲۶۶ زمین در مراحل پروانه ساخت قرار دارد.

درباره مسکن مهر، مدیرکل بنیاد مسکن فارس به مشکلات موجود مانند نامناسب بودن سیستم فاضلاب و عدم تکمیل برخی واحدها اشاره و تأکید کرد که در حال حاضر نواقص این پروژه‌ها در حال بررسی است تا بهبود پیدا کنند.

حمیدی همچنین اعلام کرد که تاکنون ۲۵۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است و در بازسازی منازل خسارت دیده نیز ۱۰ هزار و ۶۵ مورد بازسازی انجام شده است.

حمیدی در ادامه به بحث نهضت ملی مسکن روستایی پرداخت و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی به متقاضیان تحویل داده شده و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر آماده تحویل است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین به طرح هادی ۱۱۰۰ روستا در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت که از این تعداد ۶۷۵ طرح بازنگری شده و بهبود یافته‌اند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در استان، زیرساخت‌های قابل توجه برای بهبود روستاها در حال فراهم‌سازی است، از تهیه 64 طرح هادی روستایی و بازنگری 675 روستا خبر داد و گفت: تهیه طرح هادی برای روستا‌های بالای 20 خانوار در استان 100 درصد تمام شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس نیز در این نشست، با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، گفت: از زمان شروع این طرح تاکنون 14 همت تسهیلات برای 32 هزار واحد پرداخت شده است.

احمدعلی جعفری خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات تکلیفی نیز برای 36 هزار و 873 فقره طرح یا درخواست در قالب تسهیلات قرض الحسنه، مشارکت مدنی و تعمیرات 13.4 همت از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

وی همچنین نسبت مصارف به منابع در این بانک را 28 همت اعلام کرد و افزود: این میزان بیش از 2 برابر استاندارد معمول است و نشان از این دارد که در بحث منابع از سهم سایر استان‌ها نیز استفاه کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا