مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:
نصب اولین رادار ایرانی در فرودگاه شیراز برای افزایش ایمنی پروازها

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با بیان اینکه پروژه نصب رادار تنگ ریز در فرودگاه شیراز با هدف ارتقای ایمنی پروازها و افزایش پوشش راداری در جنوب و جنوب غرب کشور، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این رادار که تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد، نخستین رادار MODE S و PSR است که به طور کامل توسط متخصصان ایرانی نصب شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، فخرالدین کشاورز امروز، 13 تیرماه در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس، با اشاره به وجود ۸ فرودگاه در استان گفت: دو فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب و لارستان بین‌المللی هستند و شش فرودگاه دیگر قابلیت عملیات پروازی با هواپیماهای بدنه متوسط دارند.

وی با بیان اینکه به جز سه فرودگاه شیراز، لارستان و لامرد، دیگر فرودگاه‌های استان فعال نیستند، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که فرودگاه‌های جهرم، داراب، فسا، آباده و زرقان را از حالت بلاتکلیفی خارج کرده و شبکه حمل‌ونقل هوایی درون استانی را شکل دهیم.

کشاورز همچنین از توسعه فرودگاه داراب با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: توسعه فرودگاه جهرم نیز با ۲۲۰ میلیارد تومان در حال انجام است و عملیات پروازی از آن از شهریورماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس با اشاره به اجرای پروژه زهکشی و هدایت آب‌های سطحی به طول ۳۰ کیلومتر و لایروبی و زهکشی هدایت سطحی سطوح پروازی به طول ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز گفت: این فرودگاه نخستین فرودگاه کشور است که موفق به کسب گواهینامه برخی استانداردهای بین‌المللی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس در خاتمه با بیان اینکه پروژه نصب رادار تنگ ریز در فرودگاه شیراز با هدف ارتقای ایمنی پروازها و افزایش پوشش راداری در جنوب و جنوب غرب کشور، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این رادار که تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد، نخستین رادار MODE S و PSR است که به طور کامل توسط متخصصان ایرانی نصب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا