کدام شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه کشاورزی روسیه حضور دارند؟

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی روسیه از امروز چهارشنبه 13 تیر در کازان (مرکز جمهوری تاتارستان) برپا می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی کازان روسیه (agrovolga 2024) از 13 تا 15 تیر 1403 در کازان (مرکز جمهوری تاتارستان) برگزار می‌شود.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این رویداد که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، 14 شرکت و یک شتابدهنده دانش‌بنیان به عرضه محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته می‌پردازند.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:

اکسیر دانش آبادیس

این شرکت با هدف تامین نیازهای کشاورزی کشور همراه با نوآوری و به خدمت گرفتن فناوری روز دنیا از سال ۱۳۹۶ در زمینه تولید اصلاح کننده به صورت تخصصی و دانش‌بنیان شروع به فعالیت نموده و در راستای خودکفایی کشور در تولید کودها و سموم کشاورزی و کاهش هزینه‌های کشاورزان کشور، با استفاده از به روزترین فناوری‌های دنیا اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌های زنجیره‌ای جهت تولید کودهای کشاورزی با قیمت مناسب و با کیفیت کرد.

محصول ارائه‌شده در پاویون: هیومیک اسید مایع، پودری و پرک

استیل غرب آسیا

این شرکت با سابقه درخشان در صنعت ماشین‌آلات بسته‌بندی، حدود 22 سال است که فعالیت خود را شروع و طی یک دهه گذشته به صورت تخصصی در رابطه با طراحی و ساخت انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی تری سیلر (سیل وکیوم) فعال است.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: دستگاه بسته‌بندی تری سیلر اتوماتیک خطی، دستگاه بسته‌بندی سیلر نیمه اتوماتیک، فلزیاب (فلزیاب صنعتی) و ترازو

شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی

در سال ۱۳۴۵ به دنبال مشکلات ایجاد شده در تامین روغن نباتی کشور از طریق واردات، شورای اقتصاد وقت، صنایع را ملزم به تاسیس شرکتی تخصصی کرد تا با توسعه کشت دانه‌های روغنی و افزایش تولید و خودکفایی در این خصوص، باعث رفع نگرانی‌ها شود. هدف اصلی این شرکت، توسعه کشت دانه‌های روغنی و خودکفایی در تولید روغن نباتی بود.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: سویا، کلزا، کتان، آفتابگردان و کنجد

زیست شیمی آزما رشد

شرکت دانش‌بنیان زیست شیمی آزما رشد تحت برند تجاری «کیلیترین» فعالیت خود را از سال 1388 آغاز و از همان ابتدا کشاورزی ارگانیک و بدون سم را سرلوحه کار خود قرار داد و در این مدت به تکنولوژی‌های خاصی دست یافته است.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: بهبود دهنده‌ها و توان‌افزاها، کلات‌های ریزمغذی، کودهای آلی ماکرو

زیست‌فناور جوان آذربایجان

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید انواع گیاهان باغی، دارویی و زینتی به روش کشت بافت از جمله گیاهان دانه‌دار (هلو، شلیل، بادام و زردآلو) و دانه‌های خشک (پسته و گردو) فعالیت می‌کند.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: انواع گیاهان باغی، دارویی و زینتی به روش کشت بافت

عوامل مهار زیستی هگمتانه

شرکت عوامل مهار زیستی هکمتانه در سال 1395 تاسیس شد و در سال 1397 تولید انبوه عوامل کنترل‌کننده طبیعی را برای مهار آفت گلخانه‌های کشور را شروع کرد.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: انواع بذرها و نهال، قلمه، پیاز در عرصه‌های مختلف زراعی، باغی و گلخانه‌ای؛ نهاده‌های مختلف کشاورزی اثر بخش در تولید محصولات کشاورزی

پرتیکان بذر گستر

هسته اولیه شرکت پرتیکان بذر گستر در سال1387 شکل گرفت تا قبل از آن اعضای مجموعه شرکت در زمینه تولید بذر سیب زمینی در شرایط زراعی به صورت وسیع همکاری داشتند که بعد از تشکیل رسمی شرکت و ایجاد یک مجموعه واحد با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در مسیر تحقق اهداف خود گام برداشتند.

محصول ارائه‌شده در پاویون: بذر سیب زمینی

فناور شیمی به رویان

شرکت دانش‌بنیان فناورشیمی به رویان فعال در حوزه تولید کودهای آلی بهبوددهنده رشد (هیومیک اسید) فعالیت می‌کند.

محصول ارائه‌شده در پاویون: هیومیک اسید با نام تجاری  Dubb Humic

کشت آب پایدار

شرکت کشت آب پایدار زنجان در سال ۱۳۹۴ در شهر زنجان ثبت و تأسیس شد. در سال ۱۳۹۵ اقدام به دریافت مجوزهای دامپزشکی و موافقت اصولی از وزارت جهاد کشاورزی برای پایلوت طرح تولید ماهی و طیور به روش سیستم بازچرخانی آب و استفاده از پساب کشت تلفیقی کرد.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: پودر پروتئین حشره و مکمل غذایی بر پایه روی، خوراک دام، طیور و آبزیان بر اساس تامین پروتئین از حشرات، سیستم بازیافت برای کشت تلفیقی ماهی، گلخانه و طیور

نانو پوشش فلز

شرکت صنعتی ـ تحقیقاتی نانوپوشش فلز یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو تکنولوژی است. این شرکت دارای 15 تکنولوژی ثبت شده و 18 پتنت داخلی و خارجی و بالغ بر 20 محصول تولیدی است که اغلب آنها تجاری‌سازی شده است.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: نانوبیوساید دام NF، نانوبیوساید طیور NF، اسپری آماده مصرف PTN

نصب نیروی ایران

این شرکت در سال 1370 فعالیت خود را در زمینه مهندسی، عملیاتی، بهینه‌سازی، تحقیقی و فعالیت‌های تعمیراتی صنایع نیروگاهی، نفت و گاز و واحدهای نیتروژن شروع کرد.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: توربین‌های بخار، توربو ژنراتور

نگین بذر دانش

این شرکت در سال 1390 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد فعالیت و تمرکز اصلی آن، اصلاح و بهبود نژاد بذر صیفی‌جات شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، فلفل شمشیری، هندوانه و ملون است.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: بذر صیفی‌جات خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، فلفل شمشیری، هندوانه

شوکا شیمی اسپادانا

شرکت شوکا شیمی اسپادانا تولیدکننده بهبود دهنده‌های خوراکی  بوده و تاکنون علاوه بر ضدکف با کاربردهای مختلف، محصول جدیدی را نیز تولید کرده‌ایم که ضدچسبندگی است و در صنایع لبنیات کاربرد دارد.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: ضدکف لبنی، ضدکف قند، ضدکف CIP (شست‌وشوی خطوط و پساب لبنی) و  آنتی‌استیک (ضدچسبندگی)

دز نوین صنعت

شرکت دز نوین صنعت در سال ۱۳۸۰ به‌منظور توسعه مکانیزاسیون باهدف تولید ماشین‌آلات موردنیاز برای پیاده‌سازی کشاورزی دقیق و پایدار و همچنین توسعه زیرساخت‌های علمی، فنی و تکنولوژیکی در ماشین‌آلات راه‌سازی، معدنی و خدمات شهری و سیستم‌های حمل‌ونقل و همچنین توسعه سیستم‌های موقعیت‌یابی محلی و جهانی و حل مشکلات زیست‌محیطی تأسیس شد.

محصولات ارائه‌شده در پاویون: ترنچر باغی، ترنچر عریض، نهرکن دوار کششی، نهرکن رباتیک خودکششی

شتابدهنده پیشگامان

پیشگامان به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به دنبال مردمی‌سازی زیست‌بوم دانش‌بنیان و تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات و همچنین بسیج بازیگران این زیست بوم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا