مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:
تبدیل فارس به کانون اقتصادی و ترانزیتی جنوب کشور

نخستین بندر ساحلی کشور در فارس ایجاد می شود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که با تعیین ۲۷ نقطه ساحلی در کشور برای برقراری ارتباط ترانزیتی از طریق دریا، استان فارس به عنوان نخستین استان صاحب بندر ساحلی خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس، ناصر رضایی امروز، 13 تیرماه در نشست خبری شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی فارس، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم طی هزار روز گذشته، اظهار داشت: به رغم اینکه فارس یکی از سه استان برتر کشور در زمینه حمل و نقل است، از نظر وضعیت راه‌ها جزو چهار استان محروم به شمار می‌رود. در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم، با تعریف آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و خطوط ریلی، زمینه اتصال نقاط مختلف کشور به جنوب از طریق فارس فراهم شده و این استان به کانون اقتصادی و ترانزیت جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

وی از کلنگ‌زنی دهکده لجستیک شیراز در جوار راه‌آهن شیراز-بوشهر خبر داد و افزود: اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی تاثیر مهمی بر سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی این منطقه و توسعه سایر مناطق کشور خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با پذیرش کمبودها و نواقص، تاکید کرد که فارس در بحث نهضت ملی مسکن، بزرگترین و نخستین استان کشور است و تاکنون ۹ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تخصیص داده شده است. از ۴۸۰ هزار درخواست ثبت‌نامی برای نهضت ملی مسکن، ۱۷۲ هزار نفر شرایط لازم را داشتند.

رضایی ادامه داد: همچنین، ایجاد شش شهرک دولتی در استان تصویب شده که ۷۵ هزار واحد مسکونی در این شهرک‌ها احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت، از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف است.

اختصاص 3000 میلیارد تومان به پروژه های حمل و نقل جاده ای لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز در این نشست، اعلام کرد که طی دو سال گذشته تمام پروژه‌های نیمه فعال و راکد عمرانی به مرحله فعالیت بازگردانده شده‌اند. برای ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن، سه هزار هکتار زمین اختصاص داده شده و ساخت مسکن به صورت ویلایی و دو طبقه خواهد بود.

حسن شبانی ادامه داد: ۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح تعیین تکلیف شده و زمین برای سایر گروه‌های ایثارگران و خانواده شهدا نیز تامین شده است. در بحث جوانی جمعیت، ۱۸۱۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده و ۱۵۰۰ قطعه دیگر در آستانه واگذاری است.

شبانی همچنین از احداث و بهسازی ۲۱۷ کیلومتر راه بزرگراهی، روستایی و فرعی در منطقه لارستان خبر داد و افزود: همکاری خیرین در بهسازی راه‌ها بسیار موثر بوده است. در سفر هیات دولت سیزدهم به فارس، سه هزار میلیارد تومان به توسعه و بهسازی پروژه‌های حمل و نقلی و جاده‌ای منطقه لارستان اختصاص داده شده است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی در پایان به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی ۴۵۸۰ کیلومتر شبکه راه، روکش ۲۴۰ کیلومتر از مسیرهای جاده‌ای، خط‌کشی ۵ هزار کیلومتر، رفع خطر از ۱۷ نقطه پر تصادف، مقاوم‌سازی ۱۲۰ ابنیه فنی و احداث ۷۰ کیلومتر راه روستایی از جمله این اقدامات بوده است. پروژه‌های بزرگ دیگری مانند کتابخانه لارستان و اشکنان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهر و مجتمع فرهنگی-هنری خنج نیز به بهره‌برداری رسیده یا در مرحله پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا