نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشورهای عضو «بریکس»

با حضور نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در ششمین نشست کارگروه زیرساخت‌های پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس، زمینه برای استفاده و تبادل ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران و کشورهای عضو فراهم شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی در ششمین نشست کارگروه زیرساختهای پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس حضور یافت.

 پیرو عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بریکس در آغاز سال 2024 و ضرورت نقش آفرینی فعال کشور در این سازمان بین المللی، معاونت علمی، فناری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با توجه به مأموریتها و راهبردهای ملی و به منظور ارائه تصویری از ظرفیتهای علمی، فناوری و نوآوری کشور در عرصه بین المللی و شبکه سازی و تعاملات جهانی حضور فعالی در رویدادها، برنامه ها و کارگروه های تخصصی این سازمان داشته است.

ششمین نشست کارگروه زیرساختهای پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس از اول جولای به مدت چهار روز در کشور روسیه در حال برگزاری است.

در این نشست بین المللی تجارب کشورمان در ایجاد و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، ظرفیتها و زیرساخت‌های حوزه علم، فناوری و نوآوری و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرا و راهبری طرح های کلان ملی فناوری به سایر شرکت کنندگان ارائه شد.

بریکس نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور جهان  است که برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می‌شود. از آغاز سال 2024 میلادی کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی عربستان سعودی و مصر به عضویت دائمی بریکس درآمدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا