حضور رییس جهاددانشگاهی در پژوهشگاه ابن‌سینا

رییس جهاددانشگاهی با حضور در پژوهشگاه ابن سینا و نشست با اعضای این مجموعه تاکید کرد: پژوهشگاه‌های رویان، سرطان معتمد و ابن‌سینا می‌توانند با همکاری هم بیمارستان نیمه‌کاره این مجموعه را راه‌اندازی کنند.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به همراه دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، امیر طهرانچی مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی امروز چهارشنبه (۱۳ تیر) با حضور در پژوهشگاه ابن‌سینا جهاددانشگاهی، نشست‌هایی را با  اعضای هیات علمی مستقر در پژوهشگاه و جهادگران این مجموعه برگزار کرد.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به حضور 7 هزار نیرو در جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک شبکه گسترده و با ظرفیت‌های مختلف در کشور است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های حوزه پزشکی این نهاد گفت: امیدواریم با تلاش‌های در حال انجام حوزه تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این نهاد نیز قوی‌تر شود، زیرا جهاددانشگاهی دارایی‌هایی دارد که اگر بتوانیم آنها را مولدسازی کنیم مشکلات این نهاد هم حل می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه 640 نوع (3 هزار میلیارد تومان) علم تولید کردیم که تبدیل به محصول نشده است گفت: در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی و مردم در سال جهش تولید این علم را تبدیل به محصول کنیم.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه یکی از کارهایی که در حال انجام در حوزه گیاهان دارویی است که با راه‌اندازی خط تولید با همکاری با بخش خصوصی متحول شده است افزود: 4 گیاه دارویی به‌زودی به داروخانه‌های کشور و خارج کشورعرضه می‌شود. در حال حاضر 17 نوع گیاه دارویی کارهای تولید آن انجام‌شده است.

وی با اشاره به این‌که در جهاددانشگاهی باید کار فناورانه موردنیاز جامعه انجام شود، گفت: 42 پروژه بزرگ و خوب را می‌توان با بخش خصوصی کارکرد. پژوهشگاه‌های رویان، معتمد و ابن‌سینا می‌توانند با همکاری هم یک بیمارستان نیمه‌کاره جهاددانشگاهی را راه‌اندازی کنند.

در ادامه دکتر محمدرضا صادقی رییس پژوهشگاه ابن سینا با ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های پژوهشگاه بیان کرد: در این پژوهشگاه سعی داریم نیروهای جوان و توانمند مجموعه های دانشگاهی و … را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود 40 عضو هیات علمی در پژوهشگاه ابن سینا افزود: این پژوهشگاه دارای 470 پرسنل است که 150 نفر از آنها در پژوهشگاه و باقی در مرکز درمان ناباروری این سینا فعالیت دارند.

رییس پژوهشگاه ابن سینا بیان کرد: در حال حاضر در این مجموعه با یک تغییر رویکرد در تلاش هستیم در بحث فرایند پروژه ها حتما یک کارفرما و یک متقاضی وجود داشته باشد.

همچنین دکتر علی صادقی تبار رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی در این نشست بیان کرد: این مرکز 20 سال قدمت دارد و در فعالیت آن از آخرین یافته های دانش بشری استفاده می شود و 150 پزشک متخصص در آن فعالیت دارد.

وی با اشاره به این که 70 درصد نیروهای پژوهشگاه در این مرکز مستقر هستند، افزود: نزدیک به 8 ماه است که به کشور عراق برای ارایه خدمات در حوزه دریمان ناباروری دعوت شده ایم.

گفتنی است، در ادامه معاونان پژوهشگاه به ارایه گزارشی از فعالیت های معاونت خود پرداختند و در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ رییس جهاددانشگاهی و اعضای پژوهشگاه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا