توسط وزیر علوم تشریح شد؛
ماندگارترین دستاورد‌های وزارت علوم در دولت 13ام/ معرفی دانشگاه‌های برتر در عرصه هوش مصنوعی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شاخص‌ترین و ماندگارترین دستاوردهای وزارت علوم در دولت شهید جمهور را تشریح کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل به شاخص‌ترین دستاوردهای وزارت علوم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت شهید جمهور 75 گام و اقدام تحولی انجام داده‌ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در این دولت 72 هزار شغل دانش‌بنیان در شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی به تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور تمهید و بسترسازی فعالیت‌صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که اصل تأسیس آن برای جهت‌دهی و اولویت‌گذاری در راستای خلق ثروت، حل مشکلات و زمینه‌سازی برای پیشرفت در حوزه‌های کلان آموزش، پژوهش، فناوری و تأمین منابع مالی فعالیت‌های مرتبط با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی و پژوهشی است در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اساسنامه آن توسط شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ابلاغ شد.

زلفی‌گل در ادامه خاطرنشان کرد: تأسیس معاونت فناوری و نوآوری و ایجاد نظام سنجش و انگیزش جدید نیز بخش دیگری از دستاوردهای وزارت علوم است.

وزیر علوم اضافه کرد: در این دولت 60 پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی، 60 پایه تشویقی برای کارکنان و یاوران علمی و دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین‌بار تدوین و ابلاغ شد، ایجاد ردیف ویژه برای حمایت مالی از دانشمندان یک درصد ملی و بین‌المللی و ایجاد ردیف ویژه برای مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی را نیز در دستور کار داشتیم.

وی به چگونگی ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی کرده بودیم تا پایان دولت شهید جمهور پنج هزار و 600 واحد خوابگاه متأهلی به بهره‌برداری برسانیم که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خوابگاه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه یادآور شد: تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری یکی از شاخص‌ترین و ماندگارترین طرح‌های دولت سیزدهم است که به پیشبرد قراردادهای دانشگاه با صنعت کمک می‌کند.

زلفی‌گل اضافه کرد: علاوه بر این‌ طرح‌ها، اقدامات بسیار مهم دیگری نیز در این دوره صورت گرفته که از جمله آنها تأسیس سامانه نان و دانا است که تمام نیازهای صنایع خصوصی و دولتی در این سامانه ثبت و ضبط می‌شوند و در معرض دید دانشمندان و پژوهشگران قرار می‌گیرند و یک همرسانی بین دانشمندان و نیازهای کشور برقرار می‌کنند. به روزترین خبرهای دانشگاهی را می‌توانید با ساخت اکانت شخصی برای خودتان با نشانی https://farsnews.ir/r/0Ib و دنبال کردن گروه دانشگاه با آی دی https://farsnews.ir/University قبل از دیگران ببینید.

دانشگاه‌های برتر در عرصه هوش مصنوعی معرفی شدند

وزیر علوم بر اساس گزارش isc آماری از دانشگاه‌های برتر در حوزه هوش مصنوعی ارائه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا