انجام آزمایشات تخصصی بر روی محصولات صنایع خلاق

شرکت بهین آزمون اروند، خدمات آزمایشگاهی متنوع و تخصصی را در زمینه سم شناسی، فیزیکی و شیمیایی و میکروبی بر روی فرآورده‌های مختلف از جمله نوشت افزارها و سایر محصولات حوزه صنایع خلاق ارائه می‌دهد.

به گزارش سینا از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معصومعه جلیلیان، مدیر فنی شرکت فنی مهندسی بهین آزمون اروند با اشاره به تنوع فعالیت‌های تست و آزمون محصولات خلاق عنوان کرد: فعالیت آغازین این مجموعه فناور، در زمینه اسباب بازی بود و پس از آن به ترتیب آزمایشگاه نوشت‌افزار، آب، مکانیک، خودرو و آموزش در این شرکت راه اندازی شد و نیز در زمینه آزمون های فیزیک و شیمی، میکروبی، سموم، آلاینده های فلزی در غلات و فرآورده های آن فعالیت دارد. محوریت اصلی خدمات آزمایشگاهی بر روی نمونه های وارداتی و همچنین تولیدات داخلی است.

این فعال فناور با اشاره به آزمون های فیزیکی و شیمایی بر روی نمونه های اسباب بازی و نوشت‌افزار گفت: این مجموعه بر روی محصولات صنایع خلاق از جمله نوشت‌افزارها انجام آزمون فلزات سنگین، مایکوتوکسین و باقیمانده سموم بر روی انواع مواد غذایی، غلات و فرآورده های آن خدمات ارائه می‌دهد.

جلیلیان ادامه داد: این مجموعه در زمینه و انجام آزمون های خودرو در زمینه برف پاک کن و آزمون های مکانیک بر روی نمونه های سنگ‌های سایش و برش، انجام آزمون های فیزیکی و شیمیایی کاتیون و آنیون ها و همچنین آزمون های آلایندههای فلزی بر روی آب در این آزمایشگاه انجام می شود.

وی به برخی از تجهیزات پیشرفته این مجموعه آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: از دستگاه HPLC برای اندازه گیری مایکوتوکسین در مواد غذایی، غلات و فرآورده های آن. دستگاه جذب اتمیک جهت اندازه گیری فلزات سنگین در مواد غذایی، غلات و فرآورده های آن و اسباب‌بازی و نوشت افزار استفاده می‌شود. دستگاه ایمنی سنگ جهت انجام آزمون‌های ایمنی و شکست در سنگ های سایش و برش، برخی از تجهیزات این مجموعه به شمار می‌روند.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، عنوان کرد: در این آزمایشگاه، اندازه‌گیری مایکوتوکسین در غلات به این صورت انجام می‌شود که نمونه‌ها پس از وارد شدن به آزمایشگاه آماده سازی شده و بر اساس استانداردهای مربوطه آزمون مایکوتوکسین بر روی آنها انجام می‌گیرد. نمونه ها پس از وارد شدن به آزمایشگاه آزمونهای کاتیون و آنیونها، فلزات سنگین و فیزیک و شیمی بر روی انواع آب انجام می شود.