کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته

شرکت دانش پژوهان پایش امین با آزمایشگاه‌های متنوع در حوزه‌های آنالیز اسانس و گیاهان دارویی، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای و محیط خدمات متنوع آزمایشگاهی را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، المیرا دارابی، مدیرعامل شرکت دانش پژوهان پایش امین ضمن معرفی این مجموعه بیان کرد: شرکت دانش پژوهان پایش امین با هدف ارائه خدمات تخصصی، آزمایشگاهی و نیز مشاوره فنی و مهندسی در زمینه اندازه گیری‌های آلاینده‌های محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای، به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت خود را آغاز کرد.

این فعال فناور افزود: این شرکت با پشتوانه تجربه علمی و عملی کارشناسان توانمند همراه با به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌های دستگاهی و روش‌های نوین و استانداردهای معتبر جهانی خدمات آنالیز باقیمانده سموم، آنالیز ترکیبات آلی و ترکیبات نفتی در آب آشامیدنی، خاک، مواد خوراکی، نمونه‌های ژئوشیمی، نمونه‌های بهداشت حرفه‌‌ای و سایر نمونه‌های صنعتی و پتروشیمیایی را ارائه می‌کند.

وی به توضیح بخش‌های تولیدی و خدماتی این شرکت به عنوان بخش‌های اصلی پرداخت و عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان دارای سه بخش آزمایشگاه‌های آنالیز اسانس و گیاهان دارویی، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای و محیط است. و بخش دیگر بخش تولیدی است که این مجموعه را به تنها شرکت تولیدکننده جاذب‌های نمونه‌برداری آلاینده‌های هوای محیط کار و محیط زیست در کشور تبدیل کرده است.

دارابی، با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات فناورانه و آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 20 محصول متنوع از جاذب‌های زغال فعال، سیلیکاژل در اندازه‌های جاذب مختلف نیاز متخصصان و پژوهشگران را تامین می‌کند. ساخت جاذب به درخواست مشتری نیز امکان‌پذیر است که در این راستا تاییدیه‌های داخلی و بین‌المللی برای محصولات مختلف دریافت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش پژوهان پایش امین اندازه‌گیری فنول و مشتقات آن در مقوا، آنالیز اسانس گیاهان دارویی، آنالیز بیومارکرهای مواد نفتی و سموم در نمونه‌های بیولیوژیک را از مهم‌ترین و شاخص‌ترین آنالیز‌ها در این آزمایشگاه دانست و در خصوص مشتریان خارجی نیز مطرح کرد: برخی مشتریان ما از کشور عراق با واسطه نمونه ارسال می‌کنند که در حوزه گیاهان دارویی و سنجش آلاینده‌های زیست محیطی می‌باشد.

وی درباره پروژه‌های خاص انجام شده توسط این مجموعه فناور گفت: آنالیز بیومارکرهای مواد نفتی و سموم  در نمونه‌های بیولیوژیک که یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص میزان ورود آلاینده‌ها به بدن و ردیانی آن آلاینده در ادرار و خون افراد‌ می‌باشد و پروژه اندازه‌گیری D2O آب سنگین که در آزمایشگاه دانش پژوهان پایش امین بومی شده و مقاله آن نیز در مجلات بین‌المللی چاپ شده است از پروژه‌های متفاوت و خاص این مجموعه و کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا