تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد

جهاددانشگاهی و پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، امروز یکشنبه 10 تیرماه، در نشستی با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، امیر طهرانچی مدیر کل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی و دکتر حمید حمزه زاده رییس  واحد علوم پزشکی شهید بهشتی با پروفسور محمدرضا زالی رییس پژوهشکده گوارش و کبد و مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر صادقی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد و جمعی از متخصصان و پژوهشگران این پژوهشکده، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری به امضای طرفین رسید.

این تفاهم‌نامه همکاری به منظور هم افزایی و همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناورانه در حوزه سلامت گوارش و کبد، به امضای دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و دکتر محمدرضا زالی رییس مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشکده گوارش و کبد این دانشگاه رسید.

همکاری مشترک در تبادل اطلاعات و امکانات؛ استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی و فناوری به خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری و ساخت ملزومات آزمایشگاهی و تجهیزات آندوسکوپی، گسترش خدمات و ملزومات حوزه غربالگری بیماری‌های غیر واگیر و سرطان‌های قابل پیشگیری، در زمینه تأسیس و راه اندازی دوره‌های آموزشی، اعلام نیازهای فناورانه صنایع فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، استفاده از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز در حوزه بومی سازی، مهندسی معکوس، پیاده سازی و بهینه سازی در تجهیزات پزشکی و … از جمله مواردی بود که طرفین در این تفاهم‌نامه بر آن تأکید کردند.

جهاددانشگاهی آماده توسعه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی است

دکتر حسن مسلمی نائینی در این نشست ضمن اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف و ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: از ابتدای مسئولیتم در جهاددانشگاهی تلاشم بر این امر استوار بوده که اعتماد مراکز دیگر را به جهاددانشگاهی افزایش دهیم و زمینه‌ توسعه همکاری با سایر مراکز علمی و پژوهشی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در حضور مرکز پیشرفته پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد هستیم و امیدواریم در آینده کارهای بزرگی را با همکاری یکدیگر انجام دهیم.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه یادآور شد: رویکرد این نهاد از ابتدای تشکیل بر تولید فناوری بوده است، بر این اساس شبکه‌ای با 102 واحد سازمانی را در سراسر کشور  دارا هستیم که می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

دکتر مسلمی نائینی در پایان سخنانش گفت: باعث افتخار ما در جهاددانشگاهی است که با پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همکاری داشته باشیم و امیدواریم این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکات برای کشور و مردم باشد.

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف

در ادامه این نشست دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این ظرفیت همکاری گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزش، سلامت، درمان سرطان بانوان، درمان ناباروری، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، درمان زخم و… ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خوبی در این حوزه‌ها داشته باشیم.

آمادگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی برای برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی در حوزه پیشگیری بیماری‌ها

دکتر حمید حمزه زاده رییس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی نیز عنوان کرد: در جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد که می‌توان در راستای توسعه همکاری‌های مهم دو مجموعه به خصوص در حوزه پیشگیری و درمان بیماری‌های گوارشی و کبد و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی به ویژه در حوزه سالمندی قدم برداشت.

تأکید بر توسعه همکاری دو مجموعه جهاددانشگاهی و پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد

همچنین پروفسور محمدرضا زالی رییس پژوهشکده گوارش و کبد و مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر صادقی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع این پژوهشکده نیز در سخنان خود بر توسعه همکاری‌ دو مجموعه تأکید کردند.

در پایان این نشست رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه از بخش‌های مختلف پژوهشکده گوارش و کبد و مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا