ساعت شروع مدرسه دیرتر باشد بهتر است

نتایج یک مطالعه بین المللی که سال گذشته منتشر شد نشان داد، نوجوانانی که از خواب کافی بی بهره هستند، عملکرد بدتری در مدرسه داشته و از مشکلات سلامت جسمی و روحی از جمله افسردگی، اضطراب و مشکلات رفتاری رنج می برند.

محققان کانادایی در پژوهش اخیر خود از داده های مربوط به 30 هزار دانش آموز از 362 مدرسه در سراسر کانادا استفاده کردند. این اطلاعات بخشی از نظرسنجی میان ملی است که در قالب همکاری با سازمان بهداشت جهانی (WHO)، هر چهار سال در بیش از 40 کشور جهان انجام می شود.

تأثیر بلوغ بر ساعت خواب نوجوانان

 

نتایج بدست آمده نشان داد، دانش آموزانی که فعالیت مدارس آنها زودتر شروع می شود، کمتر می خوابند؛ میزان خواب آنها کمتر از میزان خواب توصیه شده برای سنین آنها است و اغلب هنگام صبح خسته تر هستند.

این یافته ها می تواند چرایی نتایج تحقیقات جدید را مشخص کند که براساس آن، از هر سه نوجوان کانادایی، یک نفر خواب کافی ندارد.

تأثیر بلوغ بر زمان خواب نوجوانان

ژریپ، نویسنده ارشد این پژوهش عنوان می کند: شروع فعالیت مدارس در صبح زود با ساعت شبانه روزی طبیعی بدن نوجوانان در تضاد است. با رسیدن نوجوانان به سن بلوغ، ساعت شبانه روزی آنها حدود دو تا سه ساعت به تأخیر می افتد.

در سنین دبیرستان، خوابیدن قبل از ساعت 11 شب و بیدار شدن قبل از ساعت 8 صبح از لحاظ بیولوژیکی دشوار است و نوجوانان برای حضور به موقع در مدرسه باید با بیولوژی بدن خود مبارزه کنند.

براین اساس، آغاز فعالیت مدارس در هنگام صبح با کمی تأخیر می تواند به بهبود کیفیت خواب نوجوانان کمک کند که تبعات مثبت دیگری از جمله بهبود عملکرد درسی را نیز در پی خواهد داشت.

نتایج این پژوهش در Journal of Sleep Research منتشر شد.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: eurekalert

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا