رونق گردشگری کوبا با پتلفرم‌های چینی

آرین کربلائی: دنیای گردشگری؛ دنیای خلاقیت و دیجیتالی شدن است و در جهان امروز کمتر کشوری است که فکر کند تنها با اتکای بر جاذبه‌های گردشگری و بدون بازاریابی بین‌المللی با استفاده از پلفرم‌ها و تولید محتوای دیجیتال می‌تواند گردشگران دیگر کشورها را جذب و از این مسیر کسب درآمد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری سینا، کوبا کشوری است که اقتصادش به دلیل ساختار دولتی و کمونیستی آسیب‌های زیادی دیده و در تنگنای تحریم‌های آمریکا با چالش‌های زیادی مواجه شده اما یکی از مسیرهای دور زدن تحریم‌ها و افزایش تاب‌آوری اقتصاد و تنوع بخشیدن به درآمدها، رشد گردشگری در این کشور است.

جدیدترین آمارهای دفتر ملی آمار و اطلاعات کوبا به ما می‌گوید: اقتصاد گردشگری این کشور با جذب و بازدید بیش از یک میلیون و 174 هزار و 888 گردشگر خارجی در 5 ماه نخست سال جاری میلادی در مسیر بهبود قرار دارد و این کانادایی‌ها هستند که بیشترین سهم از این میزان گردشگر را به خود اختصاص داده و پس از آن این شهروندان کوبایی مقیم خارج از کشورها هستند که درآمد گردشگری کشورشان را افزایش داده‌اند. البته آمریکایی‌ها، روس‌ها و بریتانیایی‌ هم سهم برتر را در اختیار دارند.

این نهاد آماری کوبا می‌گوید:. تعداد مسافران کانادا از ژانویه تا می سال جاری میلادی به حدود 542 هزار نفر رسیده و پس از آن آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و مکزیک را نیز در میان کشورهای اصلی مبدا اعزام گردشگر در این رتبه بندی قرار می‌گیرند. افزون بر اینکه پس از شیوع ویروس کووید 19، صنعت گردشگری و گذران اوقات فراغت در منطقه کاراییب رو به بهود نهاده هرچند که محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا، همچنان یک مانع بزرگ به شمار می‌رود.

جذب گردشگر با پلتفرم‌های نوظهور

دولت هاوانا حالا در جستجوی رااهی برای گرفتن گواهی گواهی ورود و درج آن در برنامه‌های کاربردی چین برای ترویج گردشگری و پرواز مستقیم هاوانا-پکن است. الیزابت ولا، مشاور گردشگری آسیا می‌گوید: که اقداماتی از جمله معافیت ویزا برای شهروندان چینی با گذرنامه معمولی از مشوق‌هایی است که کوبا برای گردشگران چینی اعمال کرده است.

البته دولت چین یک مجموعه از شرایط را به مقامات کوبا پیشنهاد کرده که برای دسترسی این کشور به گواهی ویژه آکادمی‌گردشگری چین باید پروازهای چارتری افزایش و زیرساخت اینترنت و WIFI  بیشتر شود و راه برای استفاده از برنامه‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی مانند Weibo، WeChat، Mafengwo، Ctrip یا Douyin در کشور چین و پرداخت تسهیلات هموارتر شود. مقامات کوبایی از چین دعوت کرده‌اند در چهل و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی این کشور که در هاوانا برگزار می‌شود به نحوی مهمان افتخاری حضور داشته باشند و برای همین در صدد بهبود سیستم پرداخت و تراکنش از طریق کارت‌های اعتباری و بانکی و راه‌اندازی یک مرکز تماس 24 ساعته هستند.

چشم امید کوبا به گردشگران روس

روسیه در حال حاضر سومین بازار صادرکننده گردشگر به کوبا به حساب می‌آید ارقام رسمی در حال حاضر حاکی از بهبود گردشگری کوبا در سال 2024 در مقایسه با داده‌های سال 2023 است تا جایی که میزان گردشگر روس در کوبا 2 برابر شده و به 88 هزار نفر رسیده است. بودند. وزارت گردشگری کوبا تاکید می‌کند که مراکز توریستی وارادرو و کایو کوکو همچنان مملو از گردشگر است و علاقه و تمایل بازدیدکنندگان روسی برای آمدن به کوبا همچنان باقی است. خوان کارلوس گارسیا، وزیر گردشگری کوبا در سفر اخیر به مسکو اطمینان داد که کوبا آرزوی پذیرش 200 هزار گردشگر روسی در سال 2024 و تا نیم میلیون گردشگر روسی را “در سالهای آینده” را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا