تجلیل از برترین‌های 31مین جشنواره دانشجوی نمونه برگزار می‌شود

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مراسم تجلیل از برترین‌های سی و یکمین دوره جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری ۱۰ تیر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، ابوالفضل دانشور مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره مراسم تجلیل از برترین‌های سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه گفت: جشنواره ملی انتخاب دانشجوی نمونه هر ساله با همکاری دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای رقابت در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی-اجتماعی، فناورانه و بین‌المللی برگزار می‌گردد.
مدیر کل دانشجویان داخل تأکید کرد: دانشجوی نمونه به فرد جامع الشرایطی گفته می‌شود که از نظر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی-اجتماعی و فعالیت‌های بین‌المللی و فناورانه در جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان باشد.
وی اظهار کرد: برای انتخاب دانشجوی نمونه نخست دانشجویان در سطح دانشگاهی با یکدیگر به رقابت پرداخته و آن دسته از دانشجویان که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه به دست آورده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی به مرحله‌ی کشوری راه پیدا کرده و به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.
مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: در مرحله کشوری پرونده‌های دانشجویان راه یافته به این مرحله با استفاده از داوران مطرح کشوری مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.
دانشور اظهار کرد: دانشجویان نمونه کشوری علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی، از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های آتی احراز شرط اولیه سرآمدی برای ورود به رقابت انتخاب جشنواره دانشجوی نمونه کشوری الزامی است؛ تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی انتخاب دانشجوی سرآمد و اصلاحی آئین نامه و شیوه‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه در سال ۱۴۰۲، در سی و دومین دوره انتخاب دانشجوی نمونه تنها دانشجویانی می‌توانند در رقابت شرکت کنند که در مقطع مورد تقاضا حداقل یک بار به عنوان دانشجوی سرآمد انتخاب شده باشند.
دانشور افزود: دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از طی ۴ نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و مقطع دکتری تخصصی پس از کسب نمره آزمون جامع، مجاز هستند در این رقابت ملی شرکت نمایند.
وی یادآور شد: در سی و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه، در سطح دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد ۱۱۷۶ درخواست اولیه در سامانه مربوطه ثبت و در نهایت ۹۵۳ درخواست ثبت نام قطعی شد که از این تعداد ۶۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. در مرحله کشوری و پس از داوری مجدد ۱۹ نفر بعنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب و معرفی شدند.
دانشور منتخبین سی و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ۱۱ نفر عنوان نموده و گفت این افراد از میان ۸۸۳ شرکت‌کننده اولیه به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۴۰۲ انتخاب شده‌اند.
مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: مراسم تقدیر سی و یکمین دوره دانشجویان نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۱۰ الی ۱۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد.
گفتنی است در طول سی دوره انتخاب دانشجوی نمونه در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قریب هزار دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند و در حال حاضر بیشتر این منتخبین در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور مشغول فعالیت هستند و یک ظرفیت بالقوه برای پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا