نخستین آدمک آزمایشهای نظامی جهان ساخته شد

در حال حاضر آدمک های متنوعی در آزمایشگاههای تعیین ضریب استحکام کارخانجات خودروسازی سراسر جهان طراحی و به کار گرفته می شوند اما وقتی صحبت از نیاز یک ارتش به آنها در بررسی تأثیر انفجارهای مرگبار بر خودروهای نظامی می شود ضروری است تا نگاهی متفاوت به آنها شود.

ارتش آمریکا با آگاهی از این واقعیت قراردادی با شرکت "سیستم های فنی متنوع" موسوم به DTS در کالیفرنیا منعقد کرده که طی آن نخستین آدمک ویژه ارزیابی اثر انفجار بر خودروهای نظامی در جهان ساخته شود.

این فناوری جدید مجهز به حسگر ویژه ای است که با استفاده از آن کارشناسان می توانند درباره اثرگذاری انفجارهای مختلف بر خودروهای نظامی مطالعه دقیقی انجام دهند.

کارشناسان عنوان WIAMan را برای آدمک تولید شده برگزیده اند. در طراحی و ارایه این فناوری جدید از اطلاعات مربوط به قربانیان برجای مانده از جنگ های عراق و افغانستان استفاده شده است.

تلفیق این اطلاعات و حسگرهای زیست پزشکی جدید در نهایت به خلق این آدمک ویزه منجر شده است.

آدمکی که در این پروژه تولید شده نسبت به فاکتورهای مختلفی نظیر تغییرات دمایی، آتش، برخورد و ضربات شدید، مواد سمی، تعریق و موارد مشابه دیگر از خود حساسیت نشان می دهد و از روی داده های به دست آمده از آن می توان اطلاعات مهمی از میزان اثرپذیری خودروها و نظامیان از انفجارات محیطی به دست آورد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا