اقدامات بسیار ارزشمند در جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در دیدار رییس و معاونان سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با ابراز خرسندی از تلاش های علمی توسعه ای این سازمان‌ تاکید کرد :اقدامات بسیار ارزشمند و تاثیر گذاری در سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه صورت گرفته است.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، فضل الله رنجبر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:نشست با جهادگران جهاددانشگاهی اولین نشست رسمی پس از حضورم در مجلس است که با مدیران دستگاه‌های اجرایی دارم و این نشان از دغدغه وبرنامه محوری جهاددانشگاهی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف سازمان جهاددانشگاهی اعم از مرکز درمان ناباروری، پارک علم و فناوری و پژوهشی و آموزشی وجود دارد، افزود:با تمام توان از برنامه های جهاددانشگاهی حمایت می کنم و هرگونه رایزنی با مسولین کشوری برای تسهیل در اجرای برنامه های این نهاد انقلابی تاثیر گذار نیاز باشد انجام خواهم داد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود:امروز کرمانشاه برای توسعه، نیاز به همدلی و همراهی همه دارد.
رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه اربعین ظرفیت بسیار خوبی برای استان کرمانشاه است که باید از آن استفاده کرد، افزود:بسته بسیار جامع و خوبی توسط جهاددانشگاهی برای اربعین حسینی آماده شده که از  اجرای آن حمایت می کنم.
در ادامه دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه به تشریح برنامه ها و فعالیت های این سازمان پرداخت.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی «شهرک فناوری» در کرمانشاه، گفت: با ایجاد این شهرک، کرمانشاه می‌تواند به هاب صادرات محصولات دانش‌بنیان تبدیل شود.
حدیدی تعداد شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناوری که اکنون تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند را 325 شرکت اعلام کرد و گفت: جهاددانشگاهی با حمایت از واحدهای دانش بنیان و فناور به  توسعه کسب و کار آنها، رشد اقتصادی استان و کشور، جلوگیری از خروج نخبگان و … کمک می کند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور کرمانشاه برای توسعه فعالیت خود نیازمند محیط کارگاهی هستند، خاطرنشان کرد: برای اینکه فضای کافی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم، راه‌اندازی شهرک فناوری را در زمینی به وسعت ۱۲۰ هکتار در دستورکار داریم.

حدیدی گفت: این شهرک در فازهایی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند  فضای کارگاهی  مناسبی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از اهمیت ایجاد شهرک فناوری کرمانشاه نیز یاد کرد و با بیان اینکه هم اکنون برخی واحدهای فناور کرمانشاه محصولاتی دارند که تولید آنها در کشور انحصاری است، افزود: راه‌اندازی این شهرک می‌تواند کمک کند کرمانشاه هاب صادرات محصولات دانش‌بنیان خصوصا به کشورهایی مانند عراق شود.
وی افزود: از جمله دیگر زیرساخت های ارزشمند این نهاد، مرکز درمان ناباروری است که تاکنون زمینه ساز تولد بیش از هزار نوزاد در استان شده است.
حدیدی تصریح کرد:برای توسعه خدمات و فعالیت های بین المللی نیازمند حمایت هستیم.
وی در پایان به تشریح طرح جامع اربعین پرداخت و افزود:طرح جامع کرمانشاه دروازه کربلا با رویکرد نوآورانه فرهنگی و رسانه ای است که نقش آفرینی استان را در جریان عظیم اربعین دوچندان خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا