برگزاری تور صنعتی راهیان پیشرفت در شیراز

تور صنعتی راهیان پیشرفت در شیراز با هدف تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، همزمان با دهه تولید و تجارت، تور صنعتی راهیان پیشرفت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز با هدف تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برگزار شد.

در این تور صنعتی که با حضور 35 نفر و به منظور آشنایی اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شیراز با توانمندی ها ،ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نيز گسترش و تقويت ارتباط بين دانشگاه و صنعت برگزار شد، شرکت کنندگان از بخش های مختلف مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک فناوری صنایع شیمیایی و نیز ۴ واحد تولیدی و صنعتی و دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين تور صنعتي با بيان اينكه يكي از موثرين ترين راه هاي تحقق جهش توليد با مشاركت مردم در شهرك هاي صنعتي حمايت از صنايع كوچك و متوسط است با اشاره به سهم بيش از 90درصدي صنايع كوچك در توليد و اشتغال گفت:شهرك هاي صنعتي مهمترين زيرساخت استقرار و فعاليت صنايع كوچك و متوسط محسوب مي شوند.

سيد مسعود عظيمي با بيان اينكه ظرفيت و بسترلازم براي جذب سرمايه گذار در 64 شهرك و ناحيه صنعتي در استان فراهم شده است گفت: تاكنون افزون بر 7670 قرارداد در شهرك ها و نواحي صنعتي استان با متقاضيان منعقد شده كه از اين تعداد 3481 واحد با اشتغالزايي افزون بر 43500 نفر در مرحله بهره برداري قرار گرفته اند.

وی افزود: حدود 4 هزار و 190طرح تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کارگاهی در شهرک های نواحی صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند که از این تعداد افزون بر ۵۵۰ طرح در مرحله تكميل سالن تولید، حدود 500 طرح نیز در مرحله نصب ماشین آلات و 600 طرح در مرحله تكميل اسكلت هستند که شتاب بخشیدن به بهره برداری از آنها سبب جهش در تولید و اشتغال می شود.

عظيمي در ادامه با بيان اينكه در بخش توسعه و تكميل زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي در دولت سيزدهم شاهد شتاب در اجرا و بهره برداري از پروژه هاي عمراني بوديم گفت: در اين مدت 282 پروژه با اعتبار 750ميليارد تومان آغاز و 325 طرح با اعتبار 305ميليارد تومان نيز اجرا و به بهره برداري رسيد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس تامين 90ليتر بر ثانيه آب و 40مگاوات برق را از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه تامين زيرساخت هاي توليد در شهرك هاي صنعتي اعلام كرد.

وی همچنین با بيان اينكه، علاوه بر حوزه زیرساختی، تقویت وحمایت از صنایع کوچک نیز از رسالت های مهم این شرکت است به نحوی که ۲۵ عنوان برنامه با بیش از ۱۰۰ خدمت گوناگون به این صنایع ارائه می شود، گفت: فن بازار منطقه ای فارس زیر نظر شرکت شهرکهای صنعتی فارس توانسته است ارتباط خوبی را بین شرکت های دانش بنیان، دانشگاهها و جامعه و صنعت برقرار كند، به طوری که در یک سال اخير ٣ تور بازدید و ۵ رویداد ارایه نیاز فناورانه را برگزار كرده كه اين برنامه ها امسال نيز استمرار خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا