کرسی تلاوت و تدبر در قرآن در جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن با حضور دانشجویان قاری استانی در مسجد پردیس سنندج خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان: مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان گفت: طرح کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم، در راستای ایجاد انس و آشنایی بیشتر جمعیت فرهیخته دانشگاهی با کلام الهی و با هدف محقق کردن تأکیدات قرآن کریم و اهل بیت(ع) و همچنین منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تمسک به سیره عملی ایشان در استماع کلام الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به این که این برنامه به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، افزود: در راستای اجرای طرح کرسی تلاوت و تدبر در قرآن از بین سوره‌های حجرات، همزه، لقمان، انشراح، مطففین، نصر، ناس و تکاثر دو سوره توسط قرای برجسته استانی قرائت و با حضور یکی از اساتید قرآنی تفسیر شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: معطر کردن فضای دانشگاه‌ها به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم، به‌منظور ایجاد انس عمومی با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن‌‌خوانی و استماع قرائت قرآن کریم، تقویت اندیشه‌ها و باورها در سبک زندگی از منظر قرآن، بهره‌مندی از نور قرآن و نورانی‌تر شدن جامعه قرآنی، بهره‌گیری از فرصت فضای معنوی این کرسی‌های تلاوت در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه این برنامه قرآنی برگزار شده است.

وی افزود: در این برنامه معنوی که چهارم تیرماه در مسجد پردیس سنندج برگزار شد، فواد مولودی و میلاد امانی از دانشجویان برگزیده و قاریان برجسته استانی به قرائت آیات قرآن کریم خواهند پرداخت و ماموستا احسن میرزایی از اساتید برجسته قرآنی به تفسیر آیات پرداختند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: این محفل قرآنی برای تدبر ییشتر مدعوین در آیات قرآن یک مسابقه از موضوعات مطرح شده برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا