بازدید رییس کل دادگستری و جمعی از مقامات عالی قضایی استان از پارک علم و فناوری قم

رییس کل دادگستری و جمعی از مقامات عالی قضایی استان از پارک علم و فناوری قم بازدید کردند.

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، رئیس کل دادگستری استان قم در حاشیه این بازدید که بمناسبت هفته قوه قضایی صورت گرفت ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هدف ما از این بازدید فقط آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیست بلکه آمادگی داریم از شرکت‌های نوآوری که در حوزه مأموریتی نظام قضایی استان ایده‌ها و محصولات کاربردی دارند نیز حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری افزود: این حمایت‌ها میتواند مثل حمایت‌های پارک علم و فناوری جنبه‌های مختلفی داشته باشد اما وجه اصلی آن حمایت و ارائه مشاوره‌های حقوقی از پارک و شرکت‌ها است تا ان‌شاءالله مشکلات حقوقی مبتلابه آنان تا حد امکان کاهش پیدا کند.

رییس شورای عالی قضایی استان گفت: چنانچه پارک علم و فناوری در ساختار سازمانی خود از یک واحد حقوقی مستقل و یا حداقل یک مشاور حقوقی برخوردار باشد به نحو بهتری میتوان از ظرفیت‌های متقابل در تنظیم مناسبات و دعاوی حقوقی بهره‌مند شد.


اشتغال فارغ‌التحصیلان در کسب و کارهای دانش‌پایه، اساس تشکیل پارک‌های علم و فناوری است

رییس پارک علم و فناوری قم نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از دستاوردهای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: افزایش قابل توجه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ضرورت گذار کشور از خام‌فروشی به اقتصاد دانشی باعث شد تا پارک‌های علم و فناوری در کشور تشکیل شوند.

دکتر رهسپار فرد گفت: بر این اساس، پارک‌های علم و فناوری با ارائه حمایت‌ها و مزایای مختلف قانونی کمک می‌کنند تا ایده‌های فناورانه و دارای ارزش افزوده بالا به کسب و کارهای دانش‌پایه تبدیل می‌شود تا هم نرخ تقاضای اشتغال در دولت کاهش پیدا کند و هم کشور با بهره‌گیری از تخصص این جوانان از یک اقتصاد پویا و دانش‌بنیان برخوردار باشد.

وی افزود: طبق آمار رسمی، ارائه حمایت‌های متعدد مانند مشاوره، راهبری، تسهیلات مالی و تامین فضای استقرار باعث شده است تا هزینه ایجاد اشتغال پایدار در پارک‌های علم و فناوری تا یک‌دهم هزینه مرسوم کاهش پیدا کند.

رییس پارک علم و فناوری قم در پایان به اهمیت همکاری حقوقی دستگاه قضایی در پیگیری مشکلات حقوقی پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان استان اشاره کرد و گفت: از آن‌جهت که پارک علم و فناوری قم و شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مسیر توسعه قرار دارند لذا ضرورت و اهمیت همراهی دستگاه قضایی بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری و مقامات قضایی استان در این بازدید با حضور در محل فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان آرا رادمان مهرگان، ماناهوش دانش‌آزما و ایتا در جریان آخرین محصولات و دستاوردهای آن‌ها قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا