توسعه فناوری‌های کوانتوم در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان

با حضور معاون علمی رییس جمهور، مرکز نوآوری و فناوری کوانتوم در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان با سرمایه گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این مرکز نوآوری با سرمایه گذاری اولیه 220 میلیارد ریالی معاونت علمی و همکاری بخشی خصوصی احداث شده است.

برای فعالیت این مرکز نوآوری علاوه بر حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، 50 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی حمایت صورت گرفته است که بخشی از سرمایه پنج میلیون دلاری مورد نیاز برای توسعه این مرکز را شامل می شود. این مرکز نوآوری در راستای تفاهم نامه بین دانشگاه اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری در ناحیه نوآوری این دانشگاه احداث شده است.

دانشگاه اصفهان با ایجاد ناحیه نوآوری در 32 هکتار از زمین‌های شمالی خود به دنبال گرد هم آوردن عناصر لازم برای تکمیل فرآیند ثروت‌آفرینی از ایده‌های نوآورانه است.

در ناحیه نوآوری علاوه بر شرکت‌های ذکر شده مراکز نوآوری نیز وجود دارند که اقدامات کارآفرینانه تحت عناوین اختصاصی در آنها جریان دارد. 

مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، نوآوری صنایع هوایی و نوآوری علوم و فناوری‌های کوانتوم از این قبیل هستند.

مرکز نوآوری علوم و فناوری‌های کوانتوم که در سایه یک توافقنامه سه‌جانبه بین دانشگاه اصفهان، معاونت علمی ریاست جمهوری و صنایع دفاع شکل گرفته است در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان مستقر شده و پذیرای محققان دانش کوانتوم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا