مسئولیت‌پذیری اجتماعی، پیش شرط ورود به عرصه نوآوری اجتماعی است

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی راه نو، مسئولیت‌پذیری اجتماعی را پیش شرط ورود به عرصه نوآوری اجتماعی دانست.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده در این مراسم طی سخنانی با قدردانی از حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری دانشگاه شهید بهشتی (ره) در برگزاری این رویداد اظهار داشت: نوآوری اجتماعی و فرهنگی و فرهنگ نوآوری یکی از اولویت‌های پنج‌گانه مورد تأکید وزارت علوم در دوره فعلی به شمار می‌رود که در این راستا برنامه‌هایی از جمله برگزاری رویداد راه نو طراحی و به منظور حمایت از اجرای آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه شد.

وی رویکرد این رویداد را بهره‌گیری از ظرفیت ذینفعان و استفاده از‌ایده‌های نوآورانه آنان در راستای کمک به حل مسأله اعتیاد دانست و افزود: به میدان آمدن ذینفعان می‌تواند نقش و کارکرد به مراتب بالاتری در حل مسأله داشته باشد.

ذوالفقارزاده در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال موضوعات مهم جامعه اظهار داشت: آنچه در نوآوری اجتماعی مهم است ادارک مسئولیت‌پذیری اجتماعی است. به عبارت دیگر مسئولیت‌پذیری اجتماعی پیش شرط ورود به عرصه نوآوری اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، شهید چمران را مصداق بارز مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانست که علی‌رغم جایگاه علمی رفیع خود در هر عرصه‌ای که شرایط جامعه ایجاب می‌کرد، به عنوان شخصیتی مؤثر در صحنه حاضر می‌شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت در ادامه سخنان خود از تدوین آیین‌نامه اعطای نشان مسئولیت اجتماعی خبر داد و افزود: نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاه با رویکرد وزن بخشیدن به کنش‌های مسئولانه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در ارتباط با نظام مسائل جامعه طراحی شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان، داوران، مربیان و عوامل برگزاری رویداد راه نو ابراز‌ امیدواری کرد: اجرای برنامه‌های این چنینی بتواند موجب تقویت انگیزه دانشجویان و دانشگاهیان در ورود به عرصه نوآوری و جهت دهی به ظرفیت‌های خلاقانه آنان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا