رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی؛
ایران قوی رئیس جمهور قوی می‌خواهد

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی تأکید کرد: ایران قوی رئیس جمهوری می‌خواهد که با پشتوانه آرای بیشتری لباس خدمت بپوشد و برای گسترش عدالت و آبادانی کشور کمر همت ببندد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در رابطه با اینکه وظیفه ما در انتخابات پیش رو چیست؟، بیان کرد: در پی شهادت مظلومانه رئیس جمهور جناب آقای دکتر رئیسی، انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری پیش روی ما است. بدون هیچ تردیدی انتخابات و حق انتخاب کردن، چه در انتخاب غیر مستقیم رهبری و چه انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب رئیس جمهور موهبت بی بدیل انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل برای مشارکت آحاد ملت در سرنوشت خویش است. این گوهر گرانبها به آسانی به دست نیامده است که به آسانی آن را از دست بدهیم. لذا کمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم مشارکت در انتخابات و تشویق دیگران به حضور در پای صندوق‌ها است.

وی در رابطه با اینکه ممکن است افرادی مناقشه کنند مثلاً در انتخابات رئیس جمهور مایل هستیم مشارکت کنیم اما نامزد مناسبی وجود ندارد و لذا عملاً ما نمی توانیم از این حق استفاده کنیمف تصریح کرد: در پاسخ به چنین مناقشه ای می توان چندین استدلال برای حضور و مشارکت برشمرد؛ اول اینکه بالاخره در میان نامزدهای تایید شده می‌توانید یک نفر را که با ایده‌ها و سلایق شما بیشتر نزدیک است انتخاب کنید. دوم اینکه باید بدانیم عدم حضور به نوعی مخالفت با مردم سالاری و موافقت با روش‌های استبدادی از جمله قبول استبداد اقلیت بر اکثریت است. سوم اینکه فکر نکنیم اگر ما در انتخابات شرکت نکردیم اتفاق خاصی رخ خواهد داد. نتیجه عدم مشارکت ما انتخاب رئیس جمهوری خواهد بود که از پشتوانه مردمی لازم برخوردار نیست و در نتیجه همیشه در تصمیم گیری و اجرا متزلزل است، ضمن اینکه اقتدار ملی ما نیز خدشه دار می‌شود.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در رابطه با اینکه اصولاً کسانی که اعتقاد چندانی به جمهوری اسلامی ندارند چه باید بکنند؟، اظهار داشت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اگر کسی حتی اعتقاد چندانی به نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد، به خاطر ایران و میهن خویش پای در میدان بگذارد و از حق شهروندی و انتخاب خود بهره ببرد.

دکتر منتظری افزود: کسانی که با صندوق‌های رای قهر می‌کنند در واقع رأی به دیکتاتوری و استبداد می‌دهند. تصور نشود که عدم رأی یعنی مخالفت با جمهوری اسلامی ایران. این نظام برآمده از سالها مبارزه و آرزو برای تحقق استقلال آزادی و پیشرفت ایران است. در نتیجه مهمترین و کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق چنین آرمانی مشارکت در یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور است. البته این که چه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود مهم است اما مهمتر از آن شرکت و مشارکت همگان بویژه جوانان و دانشگاهیان است. ایران قوی رئیس جمهوری می‌خواهد که با پشتوانه آرای بیشتری لباس خدمت بپوشد و برای گسترش عدالت و آبادانی کشور کمر همت ببندد.

وی در رابطه با موضع جهاددانشگاهی در انتخابات پیش رو عنوان کرد: من فرد مناسبی برای پاسخ به این سوال نیستم. موضع جهاد را رئیس جهاددانشگاهی اعلام کرده و می‌کند. اصولاً جهاددانشگاهی در چارچوب ارزش‌های انقلاب به لحاظ سیاسی نهادی متکثر است. اعضای جهاددانشگاهی همانند آحاد جامعه دارای سلیقه‌های متفاوتی هستند و طبیعی است که هر یک به عنوان شخص حقیقی و نه به عنوان نهاد جهاددانشگاهی می‌توانند به هر یک از نامزدهای تایید شده رای بدهند و از آنها حمایت کنند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی گفت: بالغ بر سی سال است که شعار اصلی ما در جهاد دانشگاهی این است: «تبعیت از رهبری و حمایت از دولتها»؛ لذا ضمن احترام به همه سلیقه‌های موجود در جهاددانشگاهی تا آنجا که من اطلاع دارم موضع جهاددانشگاهی بر اصل تشویق و ترغیب جامعه به‌ویژه دانشجویان و دانشگاهیان برای حضور پرشور در انتخابات است. بدیهی است افراد به‌عنوان فرد حقیقی می‌توانند دارای موضع شخصی خود باشند منتهی این موضع نباید شائبه طرفداری جهاددانشگاهی از یک نامزد خاص را القا نماید.

دکتر منتظری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب جهاددانشگاهی بسیار ارزشمندتر از آن است که هزینه مواضع سیاسی افراد شود. بدون تردید اعضای جهاددانشگاهی در سراسر کشور به همراه اقشار دانشگاهی و مردم روز انتخابات در پای صندوق‌های رای به عهد خود وفا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا