ویژگی برگزاری سه کنگره همزمان در حوزه گوارش و کبد

مدیر آموزش نظام پزشکی تهران بزرگ، برگزاری سه کنگره‌ همزمان حوزه گوارش و کبد را جدا از آموزش جامعه پزشکی منشأ تولید خبر و اطلاع رسانی در باب آموزش همگانی دانست.

به گزارش سینا؛ در روزهای گذشته سه همایش جامع پزشکی شامل دومین همایش آندوسکوپی‌های پیشرفته گوارشی، دهمین همایش هپاتیت تهران و سومین همایش جامع گوارش و کبد، به صورت همزمان در مرکز همایش‌های رازی در سه سالن موازی برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

میثم فتحی مدیر اجرایی این سه کنگره همزمان، گفت: این سه همایش همزمان یکی از بزرگترین همایش‌های حوزه پزشکی کشور را شکل می‌دهند و این تجمیع و هم افزایی باعث شده جمع کثیری از فوق تخصص‌ها و متخصصین کشور با به روزترین مباحث آموزشی حوزه‌های مختلف گوارش و کبد آشنا شوند

وی با اشاره به آمار تفکیکی کنگره‌های امسال گفت: حدود ۱۲۰۰ شرکت کننده در دهمین کنگره هپاتیت تهران، حدود ۳۶۰ نفر شرکت کننده در سومین همایش جامع گوارش و کبد و بیش از ۱۳۰ نفر از دارندگان مدرک فوق تخصص گوارش هم در همایش آندوسکوپی حضور پیدا کردند.

فتحی افزود: همایش‌های امسال به صورت همزمان اما در سه سالن مجزا برگزار شد و برنامه‌ها و کارگاه‌های متفاوتی برای گروه هدف‌های متفاوت طراحی و اجرا شد. در تقریباً تمامی زمان برگزاری پنل‌ها سالن‌های سه گانه شاهد حضور پرشمار ثبت نام کنندگان بود و طرح سوالات متعدد آموزشی در خصوص هر پنل و بحث‌های علمی که گاه تا مدت‌ها پس از پایان پنل در جریان بود نشان دهنده کیفیت بالای آموزشی و جذابیت موضوعات طرح شده بود. بر اساس بازخوردهای دریافتی و فرم‌ها نظرسنجی رضایت از این کنگره‌ها در سطح عالی بوده و مشخص است که سال به سال به کیفیت و غنای محتواهای آموزشی این کنگره‌ها افزوده می‌شود.

مدیر آموزش نظام پزشکی تهران بزرگ، برگزاری چنین کنگره‌هایی را جدا از آموزش جامعه پزشکی منشأ تولید خبر و اطلاع رسانی در باب آموزش همگانی دانست و گفت: این همایش با حضور اساتید مطرح و شناخته شده بین المللی نه فقط از رشته گوارش و کبد، بلکه از میان متخصصان حوزه‌های داخلی، عفونی، زنان و زایمان، رادیولوژی و … موجب توجه رسانه‌ها به این حوزه‌ها و تولید محتواهای اطلاع رسانی و آموزشی برای جامعه عمومی شد. پخش مستقیم رویداد این کنگره‌ها از شبکه سلامت و پوشش خبری گسترده کنگره از سوی شبکه سلامت سیما، شبکه سلامت رادیو، شبکه سه سیما و بسیاری از رسانه‌های برخط و مکتوب اتفاق قابل توجهی را رقم زد. با اداره سلامت شهرداری تهران نیز در ستاد خبری و در بخش تولید محتوا همکاری خوبی داشتیم و درمجموع اتفاق بسیار خوبی را از لحاظ رسانه‌ای و تولید محتوای آموزشی برای عموم مردم جامعه رقم زدیم.

فتحی با اشاره به برنامه‌های جنبی در این همایش اضافه کرد: در بخش‌های جانبی مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه نقاشی برگزار شد و به برگزیدگان بخش‌های بزرگسال و کودک جایزه اهدا شد. همچنین در مراسم افتتاحیه از گروهی از افرادی که در کنار هم و با کاری پیوسته و با زحماتی فراوان موفق به ریشه کنی شیوع هپاتیت در بین بیماران خاص شده بودند تجلیل و تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا