شرکت‌های تولیدی و بازرگانی استان باید عضو اتاق بازرگانی قم باشند/همراه و حامی رفع مشکلات بخش خصوصی هستیم

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، سید محمد آقامیری، استاندار قم در شصت و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به نزدیکی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی استان انتظار می رود که در این جریان انقلابی، وارد شوند تا مشارکت افزایش یابد.

وی افزود: استان قم در نرخ رشد مشارکت در انتخابات گذشته رتبه نخست را کسب کرد و با ۱۴ رتبه افزایش، از جایگاه ۲۱ به هفتم ارتقا پیدا کرد لذا از رئیس اتاق بازرگانی می‌خواهم تا کمک کند افزایش مشارکت در استان محقق شود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اتاق بازرگانی فعالیت خود را پس از تکمیل ساختمان جدید، به برآورده کردن نیاز تجار معطوف کند، گفت: بازرگانان انتظار دارند یارانه برای حضور در بازارهای بین المللی و کمک هزینه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به آنان پرداخت و در راستای رشد اقتصادی استان گام برداشته شود.

استاندار قم تصریح کرد: طبق قانون همه شرکت‌های دولتی و عمومی و شرکت های با خدمات دولتی باید مسئولیت اجتماعی خود را از محل فروش و درآمد خود ادا کنند و این هزینه باید در شورای برنامه ریزی مصوب و با نظر استاندار هزینه شود اما بنده از زمانی که استاندار شدم اختیار را به شرکت‌ها واگذار کردم که هر خدمت اجتماعی را با نظارت استاندار انجام دهند لذا از مدیران اتاق می‌خواهم برای ارتقای این فرهنگ همکاری داشته باشند.

شرکت‌های تولیدی و بازرگانی استان باید عضو اتاق بازرگانی قم باشند

وی در ادامه از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا نظارت بیشتری بر اخذ پروانه در شهرک های صنعتی داشته باشند و اجازه ندهند هیچ واحد صنفی قانون را دور بزند و شرایطی فراهم کنند که شرکتی که کار بازرگانی انجام می دهد عضو اتاق بازرگانی باشد نه اینکه در تشکل های صنفی فعال شود.

وی درمورد نمایشگاه دائمی فرش استان نیز گفت: به مدیران کل صمت و اقتصاد و دارایی یک ماه مهلت دادیم تا مناقصه برگزار کنند و اگر انجام نشده باشد ترک فعل است و این موضوع باید در استان تعیین تکلیف شود.

آقامیری با بیان اینکه اتاق بازرگانی برای ایجاد نمایشگاه بین المللی استان در کیلومتر دو اتوبان قم-تهران زحمت زیادی کشیده اما باید پیگیری ویژه برای تکمیل راه دسترسی نمایشگاه انجام شود، گفت: نمایشگاه زیبایی ایجاد شد اما بایستی تکمیل شده و راه خروجی آن ساخته شود؛ اینکه راه دسترسی نمایشگاه بین المللی از داخل آرامستان بهشت معصومه(س) باشد در شان این نمایشگاه نیست و اتاق باید پیگیر شده تا این مشکل رفع شود.

وی گفت: ما مانند دولت از اتاق بازرگانی انتظار داریم در بخش خصوصی اشتغال و ارزش افزوده را داشته باشد لذا ما در راستای تسهیل امور اتاق بازرگانی کمک می کنیم و انتظار داریم اتاق هم کمک کار ما باشد.

اجازه ندهید کارت بازرگانی تجار باطل شود

این مقام ارشد استان قم گفت: وقتی کارت بازرگانی تاجری باطل شود کار وی تا سه ماه به تاخیر می افتد و نباید اجازه داد چنین مشکلی برای تجار قم ایجاد شود و مشکل آنان در سریع ترین زمان برطرف شود.

وی درخصوص مسکن کارگری نیز گفت: ۳۵۰۰ کارگر را به صورت آفلاین در طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم و با طرح ایجاد مسکن در کنار شهرک های صنعتی موافق هستم تا کارگران مجموعه های صنعتی در نزدیکی آن مجموعه سکنی گزینند.

وی افزود: در آبادان، زنجان، اراک و سایر استان ها شهرک کارگری و کارمندی ایجاد شده و در قم هم باید اقدام شود.

استاندار قم درمورد اتصال راه آهن شکوهیه به پردیسان برای تسهیل ارتباط با این شهرک گفت: راه آهن یکی از برنامه‌های ما است به این شرط که ۵۰ درصد بخش خصوصی و نیم دیگر را دولت انجام دهد لذا هر زمان آمادگی داشتید بنده امضا خواهم کرد.

وی گفت: اتصال راه آهن قم به شهرک صنعتی مصوبه رئیس جمهور است و شرکت راه آهن باید متعهد به انجام وظیفه شود.

وی عنوان کرد: طبق رایزنی با تیم اقتصادی دولت از محل ۲۵ میلیارد دلار چین گفته شد که در سه حوزه مونوریل، فرودگاه و فاضلاب سرمایه گذاری انجام شود و آن ها آمادگی دارند.

ایستگاه محمدیه قم بدترین ایستگاه راه آهن کشور

آقامیری اظهار داشت: ایستگاه محمدیه راه آهن شاید بدترین ایستگاه کشور باشد که مردم را وسط بیابان رها می کند؛ بنده خیلی پیگیری کردم و دنبال مدلی هستم که ریل قطار در مسیر دیگری ایجاد شود که خروجی آن کنار شهر باشد؛ هرچند شاید مسافتی به راه آهن تحمیل کند اما راحتی، آرامش و امنیت مردم مهم است و می توانند تغییر کاربری بدهند لذا اگر کار مطالعاتی دارد مصوب می کنیم تا انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن در استان، تصریح کرد: اجرای نمای رومی و غربی در شان قم نیست، باید هزینه افرادی که خواستار ساخت این سبک ها هستند افزایش و برعکس کسانی که با الگوی ایرانی-سلامی مسکن را می سازند در حداقل باشد تا مردم به این نوع ساخت تشویق شوند.

آقامیری عنوان کرد: سرمایه گذاران در حوزه صنعت ساختمان و مدل های پیش ساخته سرمایه شان را در بخش مصالح مدل های ایرانی اسلامی بیاورند که ساخت وساز در قم از فضای ایرانی اسلامی خارج نشود.

کارپوشه مشکلات بخش خصوصی توسط اتاق بازرگانی قم تهیه شود

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مالیات تکلیف قانونی و شرعی است و اعضای اتاق بازرگانی باید معلمان اقتصادی کشور و بازوان پرتوان دولت باشند و در ترویج فرهنگ مالیات کمک نموده و ایرادات را هم برطرف نمایند.

وی از اعضای اتاق بازرگانی قم خواست تا کارپوشه ای از مشکلات و راهکارها برای نمایندگان استان تعریف نمایند تا آنان از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر شوند و مشکل قوانین کشور برطرف شود.

وی گفت: مدیران اداره کل امور مالیاتی و دارایی و بیمه تامین اجتماعی هم باید حرمت تولیدکنندگانی که یک دفتر حسابرسی دارند را حفظ نمایند و اگر غیر از این باشد ما با آنان به جد برخورد خواهیم کرد.

آقامیری با بیان این که ارزش افزوده امانت است و باید در لحظه پرداخت شود، گفت: همه مروج مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر حقوق و مالیات بر عملکرد باشید و این موضوع را اطلاع رسانی کنید که هر کس رعایت نکرد مرتکب حق الناس شده و باید رضایت ۸۵ میلیون نفر را جلب کند.

وی گفت: تجارت باید مدرن باشد و دفاتر تولیدکنندگان و فروشندگان باید حسابرسی شده باشد و همه صنوف باید ماده ۱۶۹ مالیاتی را رعایت کنند و همه فاکنور خرید و فروش داشته باشند و مالیات سالانه و مالیات ارزش افزوده فصلی است که باید طبق قانون پرداخت شود.

وی اظهارداشت: سازمان مالیاتی طبق اسناد مالیات را دریافت می کند و فرمان رهبری است که نفت از بودجه خارج شود و مالیات جایگزین آن شود.

استاندار قم گفت: دولت باید مالیات را جایگزین نفت کند والا دچار خسران ومتاثر از تکانه های ارزی و دلاری و جهانی می شویم.

وی عنوان کرد: از اتاق حداقل انتظار را داریم که فرهنگ پرداخت مالیات را در میان تولیدکنندگان نهادینه و برای آنان تبیین نماید.

آقامیری گفت: بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند دولت اگر نخواهد همراه دولت باشد و در خلاف جهت عمل کند دولت موفق نمی شود.

اخذ مالیات بردرآمد مانع نوسانات اقتصادی می شود 

آقامیری با بیان اینکه مالیات بر درآمد باید اعمال شود و کسی که درآمد ندارد نباید مالیات بپردازد، گفت: مالیات هزینه امنیت و آرامش کشور است و وجود نوسانات اقتصادی به نبود مالیات درست برمی گردد.

وی با تاکید براینکه مالیات روش درستی است که باید به صورت عادلانه اخذ شود، گفت: هیچ شرکتی در ایران وجود ندارد که مالیات نپردازد مگر به موجب قانون معاف از پرداخت مالیات شده باشد لذا در مالیات گیری کشور یقه سفید نداریم.

وی تصریح کرد: مالیات مختص بیت المال و پرداخت آن مسئولیت شرعی به عهده همگان است و اگر قانون ایراد دارد مجلس باید ورود کند اما تا زمانی که قانون است باید اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا