تبادل ایده‌های نوآورانه حوزه معدن

با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، رویداد فناورانه معدنی با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل میان دانشجویان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط «ایمینو» برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این رویداد فناورانه با محوریت رسوخ فناوری در این حوزه و تعامل میان فعالان زیست‌بوم معدنی و به همت طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد تا بستری مناسب برای تعامل هدفمند متخصصان و فناوران در حوزه‌های مختلف فناوری و ارتباط موثر این دو گروه با یکدیگر در بزرگترین معدن منگنز کشور فراهم شود.

در این رویداد، نشستی با محوریت ارائه توانمندی های شرکت های دانش بنیان و تیم های استارتاپی برگزار شد. در این نشست به نوبت تیم های رایان زمین نقش تک، ایده بنیان راد، ماین رویش، هیرکان، آلکالن، گوهرپژوهان سپندار، ویراماین و ماهیار ماشین توانمندی های خود را تشریح و در پایان پرسش و پاسخ میان تیم ها و کارشناسان فنی معدن صورت گرفت.

در ادامه این رویداد فناورانه، فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و نوآوران از معدن زیرزمینی ونارچ بازدید کردند و زمینه برای به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، تعامل دانشجویان و علاقمند با متخصصان این حوزه و ارتباط مؤثر با یکدیگر برای استفاده از ظرفیت متخصصان و فرهیختگان دانشگاهی در جهت رفع چالش‌های فناورانه موجود در صنایع فراهم شد.

طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و با هدف انتقال دانش و فناوری‌های نوین به چرخه معدن و صنایع معدنی کشور زمینه را برای سیاستگذاری، تسهیلگری، شبکه‌سازی و توسعه بازار فراهم کرده است. این مرکز در راستای ایجاد و خلق استارتاپ‌ها، توسعه کسب و کارهای نوپا، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور فعالیت دارد و تا کنون بیش از 32 استارتاپ را پذیرش، هدایت و راهبری کرده و موفق شده است از 84 شرکت دانش بنیان حمایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا