درمان ۳۰۰ زوج در مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی لرستان

رییس جهاددانشگاهی لرستان از درمان ۳۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروی این واحد خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان؛ دکتر فرهاد فرامرزیان رییس این واحد سازمانی در نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، تأکید کرد: جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلفی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی به مرکز درمان ناباروری این واحد اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی لرستان با توجه به ضرورت و اهمیت بحث جوانی جمعیت در بحث درمان ناباروری در استان ورود جدی پیدا کرده است.

فرامرزیان ادامه داد: جهاد دانشگاهی به دغدغه‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد حساس بوده و ورود جدی پیدا می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی لرستان تصریح کرد: یکی از این دغدغه‌ها بحث درمان ناباروری بوده، موضوعی که در راستای دغدغۀ جمعیتی مقام معظم رهبری بسیار مهم و با اهمیت است.

وی اضافه کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از مناطق خوب و مهم در غرب کشور بوده که از استان‌های مختلفی پذیرش متقاضی داشته است.

فرامرزیان با بیان اینکه بیش‌از ۸۰۰۰ پرونده زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاه واحد لرستان تشکیل شده، افزود: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در این مرکز درمان ناباروری ویزیت اولیه می‌شوند.

رییس جهاددانشگاهی لرستان یادآور شد: به‌طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ عمل جراحی در این مرکز انجام می‌شود و تاکنون یک هزار مورد جراحی صورت گرفته است. همچنین ۳۰۰ زوج موفق به درمان ناباروری خود در این مرکز شده‌اند.

فرامرزیان در ادامه با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی درمانگاه عمومی شبانه‌روزی این نهاد نیز با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ شده، تصریح کرد: برای راه‌اندازی این درمانگاه در حال رایزنی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات مناسب هستیم.

وی همچنین گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین، فعال‌ترین و مطمئن‌ترین مراکز کشور بوده و با توجه به نیازها و در زمان‌های مختلف همچون حوزه انتخابات نظرسنجی‌های مختلفی را انجام داده و خروجی‎‌های آن همیشه دقیق بوده است.

این مسئول به سازمان دانشجویان جهاد دانشگاه لرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کانون مختلف در این سازمان فعال و دانشجویان نخبه و علاقه‌مند دانشگاه‌های سطح استان در آن‌ها مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: فعالیت‌های متنوعی توسط این کانون‌ها و سازمان دانشجویان در سطح استان انجام می‌شود.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان از دیگر بخش‌هایی بود که فرامرزیان به آن اشاره کرد و گفت: این مرکز در بام خرم‌آباد و در زمینی به مساحت ۳ هکتار واقع شده است.

وی با بیان این که ۱۷۰۰ نوع گیاهان دارویی در لرستان وجود دارد، افزود: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این واحد دارای ۳۵۰۰ متر فضای گلخانه‌ای مسقف است که کشت انواع گیاهان دارویی در آن صورت می‌گیرد. ۹۰ درصد تولیدات این مرکز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

فرامرزیان از آمادگی جهاددانشگاهی واحد لرستان در خصوص ارائه آموزش‌های مورد نیاز به علاقه‌مندان حوزه گیاهان دارویی بالاخص متقاضیان اشتغالی که تسهیلات اشتغالزا دریافت کرده‌اند خبر داد و گفت: پس از ارائه تمامی آموزش‌های زمان کاشت، داشت و برداشت آمادگی کامل برای خرید محصول را نیز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا