حضور پر شور مردم در انتخابات شمشیر دشمنان را کندتر می کند

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، وظیفه جهادگران و جامعه‌ی دانشگاهی را روشنگری در زمینه اهمیت حضور مردم و مشارکت در انتخابات ذکر و تصریح کرد: حضور پرشور در انتخابات، انسجام، اتحاد و همبستگی بین مردم و مسوولین، شمشیر دشمنان را کندتر می کند.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در نشست سبک زندگی اسلامی با اشاره به انتخابات پیشِ‌رو، گفت: باید با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در راستای انتخاب فرد اصلح اهتمام داشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: وظیفه ماست که با روشنگری زمینه ساز حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم آوریم چرا که حضور گسترده مردم در همه عرصه‌ها امنیت ساز و اقتدار آفرین می‌باشد.

وی با بیان این که همچون گذشته با حضور گسترده آحاد مختلف جامعه در انتخابات حماسه ای دیگر هشتم تیرماه رقم خواهد خورد، گفت: حضور پررنگ و حماسه آفرین، بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را ناکام می‌کند.

حجت السلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه در این نشست به بیان ویژگی‌های حاکم اسلامی برگرفته از خطبه 136 نهج البلاغه در کلام گرم مولی الموحدین امام علی (ع) پرداخت و افزود: خدا گرایی در پذیرش حکومت، اصلاح مردم، دفاع از مظلوم، مبارزه با ستمگران، حقگرایی، قاطعیت، حمایت از مظلوم، مبارزه با ظلم و ظالم و اجرای حق در جامعه از جمله صفات حاکم اسلامی است.

وی همچنین، ویژگی هایی همچون، فرورفته در زینت‌ها، فریب‌خورده لذت‌ها، پاسخ دهنده به دعوت دنیا، مطیع دنیا، غفلت زده، تحت تسلط شیطان، عدم لیاقت، اسیر آرزوها، نفاق و پذیرش دین با اکراه، را از جمله صفات حاکمان دروغین و علل ترد معاویه از حکومت اسلامی ذکر کرد.

حجت السلام و المسلمین حسن عامری گفت: آفات فردی که مسوولیتی را در جامعه قبول می کند از دیدگاه امیرالمومنین (ع) جاه طلبی، تجاوزگری، خشونت، گفتارهای ناروا، برخوردهای تند و بی‌جا، لغزش‌های پی‌در‌پی، پوزش نخواستن از اشتباهات و خوشگذانی است.

این مبلغ حوزه و دانشگاه گفت: امام علی (ع) چهار خصوصیت را برای فردی که مسوولیتی را برعهده می گیرد مهم دانسته اند و فرمونده اند “مرا یاری کنید با ورع و تقوا، تلاش و کوشش، پاکدامنی و دروغ نگفتن.” که می توانیم این چهار خصوصیت را در انتخاب فرد اصلح در منصب ریاست جمهوری مد نظر داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا