اختصاص 800 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی شهرستان بهار

مدیر بنیاد علوی استان همدان گفت: این بنیاد ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی طی امسال برای شهرستان بهار اختصاص داد که با توجه به ظرفیت شهرستان و همکاری برای جذب تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم افزایش می یابد.

مرتضی هوشیار در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بهار افزود: در سال گذشته ۵۳ طرح برای حمایت از سفالگران شهرستان بهار شناسایی و معرفی شد و از ۸۰ میلیارد ریال تاکنون ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بنیاد علوی در حوزه‌های محرومیت زدایی در مناطق محروم فعالیت ویژه‌ای داشته و در این راستا ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرستان بهار برای هر واحد مبلغ یک میلیارد ریال به صورت بلاعوض از بنیاد علوی و با واسطه‌گری بنیاد مسکن دریافت کرده اند.

مدیر بنیاد علوی استان همدان تصریح کرد: حوزه ماموریت امروز بنیاد علوی توانمندسازی اقتصادی است و در این راستا طرح حیات «حمایت یکپارچه اشتغال و تولید» اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: امسال ۳۸۸ طرح در شهرستان بهار تعهد شده که از این تعداد ۳۸۰ طرح خرد و هشت طرح کارگاهی است و از مبلغ ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال دریافت خواهند کرد.

هوشیار اظهار کرد: تدوین سند شناخت شهرستان، گام اول اجرایی طرح حیات است و پس از تدوین سند شناخت و انتخاب نقاط هدف فعالیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در کنار روستاها ۳۰ درصد از منابع در شهرهای زیر ۱۰ هزار خانوار هزینه خواهد شد و با تعیین نقاط هدف، شناسایی طرح‌ها، آموزش و پرداخت تسهیلات و نظارت بر استمرار طرح‌ها از جانب بنیاد علوی انجام می‌شود.

مدیر بنیاد علوی استان همدان خاطرنشان کرد: در کنار توانمندی اقتصادی، آموزش محرومان و دانش آموزان و سلامت محرومان در حوزه دهان و دندان و چشم برای افراد نیازمند، توسط بنیاد علوی انجام می شود.

وی تصریح کرد: امسال در استان همدان حدود ۳۰ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بنیاد علوی قرار گرفته که در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود.

مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار نیز به استفاده از ظرفیت بنیاد علوی و بنیاد برکت در راستای توانمندی اقتصادی و محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: طرح ها و افراد مستعد برای اهداف شناسایی و حمایت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا