داوری آثار گروه‌های منتخب المپیاد ملی آموزش هنر در بخش استانی

محمد حسین اسماعیلی گفت: داوری آثار نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در استان ها آغاز شده است و نمایشگاه آثار منتخب تجسمی و اجراهای صحنه‌ای تئاتر و موسیقی در بخش استانی تا 20 تیرماه برپا خواهد بود.

به گزارش سینا از روابط عمومی معانت هنری به نقل از دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل این دفتر اعلام کرد: داوری آثار نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در استان ها آغاز شده است و نمایشگاه آثار منتخب تجسمی و اجراهای صحنه ای تئاتر و موسیقی دربخش استانی تا 20 تیرماه برپا خواهد بود.

اسماعیلی افزود: پس از اتمام نمایشگاه های تجسمی و اجراهای صحنه ای موسیقی و نمایش در تمامی  استان ها آثار برتر به دبیرخانه مرکزی ارسال خواهد شد و فرآیند داوری و انتخاب تیم های قهرمان در سطح ملی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به داوری آثار رشته های هنری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر گفت: مرحله داوری در رشته‌های هنرهای تجسمی (نقاشی، گرافیک، طراحی)، هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای)، موسیقی (موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق) توسط داوران منتخب استانی برگزار و گروه های برتر استانی برای حضور در نمایشگاه و اجراهای صحنه ای معرفی می شوند.

اسماعیلی با تأکید بر میزان بالای مشارکت در سطح استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر افزود: نخستین المپیاد ملی آموزش هنر ابتدا در سطح درون آموزشگاهی برگزار شده و سپس گروه های منتخب آموزشگاهی به بخش استانی راه یافته اند و  آمار ثبت نامی در سامانه المپیاد و آثار ارسالی به دبیرخانه های استانی حاکی از میزان بالای مشارکت و استقبال در سرتاسر کشور است و امید است المپیاد ملی آموزش هنر که برای نخستین بار شاهد برگزاری آن هستیم به نحو شایسته در کشف و هدایت استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، ایجاد جریان‌سازی هنری در عرصه آموزش‌های هنری و افزایش سرمایه اجتماعی در عرصه های هنری اثرگذار باشد.

شایان ذکر است : نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با مشارکت سازمان اجتماعی کشور، وزارت کشور، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای اجرایی استان‌ها، انجمن‌های هنری برخی از نهادهایی بخش ملی المپیاد در شهریور و مراسم اختتامیه المپیاد ملی آموزش هنر در مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا