تجهیز منابع طبیعی فارس به ۳۸ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش‌سوزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به تدابیر و اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از حریق در عرصه های منابع طبیعی فارس، از تجهیز منابع طبیعی فارس به ۳۸ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش‌سوزی خبر داد.

حجت اله مرادی با اشاره به بکارگیری ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی این استان، بیان داشت: همزمان با آغاز فصل گرما و پیگیریهای صورت گرفته تعداد ۳۷ قرقبان به شهرستانهای نورآباد ممسنی و رستم اختصاص یافته که از این تعداد در حال حاضر ۲۳ قرقبان در شهرستان نورآباد و ۱۴ قرقبان نیز در شهرستان رستم در جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بکار گرفته و مشغول به فعالیت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به تامین تجهیزات اطفای حریق مورد نیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد آتش سوزی در فارس از اختصاص تعداد ۳۸ دمنده اطفای حریق توسط سازمان منابع طبیعی کشور به فارس خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۳ دمنده در اختیار نیروهای عملیاتی مقابله با حریق منابع طبیعی در دوشهرستان جنگلی نورآباد و رستم توزیع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۲۵ دمنده در شهرستان نورآباد و ۱۶ دمنده دیگر نیز در شهرستان رستم توزیع گردیده که تعدادی ازاین دمنده ها نیز با مشارکت خیرین وتوسط زندانیان محکوم به مجازات جایگزین حبس خریداری و تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس تصریح کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع در اختیار نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مرادی از مردم و شهروندان طبیعت دوست استان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل، تخریب، آتشسوزی و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را سریعا به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا