رفع موانع ویزای دانشجویان بین‌الملل تا پایان برنامه هفتم توسعه

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه سعی داریم، موانع قانونی و شناختی اخذ ویزای دانشجویان بین‌الملل را از بین ببریم.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور به وجود موانع برای اخذ ویزای دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد و گفت: سالانه به دانشجویان بین‌المللی اقامت می‌دهیم و این موضوع باید هر سال تمدید شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: همچنین بحث خروج یا مراجعت دانشجویان را هم داریم، یعنی دانشجویان مجبور هستند برای هر خروج و مراجعتی به کنسولگری‌ها مراجعه کنند که این باعث می‌شود الزاماتی که برای جذب دانشجویان بین‌المللی داریم، عملاً اتفلاق بیفتد و یکی از موانع قانونی لازم برای این مساله هست و ویزا در این چارچوب معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: ممکن است در برخی مواقع تعداد مراجعه دانشجویان بین‌المللی زیاد و این میزان مراجعت باعث خستگی آنها شود؛ بنابراین باید تا پایان برنامه توسعه هفتم که قرار است دانشجویان بین‌الملل را به 320 هزار نفر برسانیم، تلاش کنیم تمام موانع قانونی و شناختی را از بین ببریم تا شاهد حضور دانشجویان بین‌المللی در داخل کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا