جهاددانشگاهی از پیشرانان حوزه هنر

در آستانه دهه امامت و ولایت نمایشگاه خوشنویسی «از نیستان» از سوی جهاددانشگاهی واحد هنر افتتاح شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، امروز یکشنبه 27 خردادماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی این نهاد رویداد نمایشگاهی- کارگاهی هنرهای خوشنویسی، نقاشی‌خط و تذهیب با عنوان «از نیستان» از سوی جهاددانشگاهی واحد هنر افتتاح شد.

رییس جهاددانشگاهی طی سخنانی در این آیین، ضمن تبریک روز عرفه و عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت بیان کرد: امروز، روز معرفت و خداشناسی است و برای رسیدن به این مرتبه ابتدا باید به دنبال خودشناسی باشیم.

دکتر مسلمی نائینی عید قربان را از بزرگترین اعیاد مسلمانان دانست و عنوان کرد: خداوند با قربانی کردن فرزند، حضرت ابراهیم (ع) را مورد آزمایش قرار داد، چراکه اگر این آزمایش‌ها نباشد مقام امامتی هم وجود نداشت و کسی که می‌خواهد به این مقام برسد باید از پس آزمایش‌های سخت برآید.

رییس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به آیه «نون والقلم و مایسطرون» ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده است که این نشان از اهمیت و بزرگی این امر دارد.

دکتر مسلمی نائینی با یادآوری اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه هنر بیان کرد: یک زمان جهاددانشگاهی از پیشرانان در حوزه هنر بوده است و هنرمندان بزرگی در این نهاد تربیت شده‌اند که امیدواریم همواره چنین تربیت‌هایی در جهاددانشگاهی داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری رویداد «از نیستان» و واحد هنر جهاددانشگاهی، گفت: هنر همیشه زیباست و هر وقت می‌خواهیم کاری را جذاب‌تر نشان دهیم، بهترین راه آن استفاده از هنر است. امیدواریم موفقیت‌های بیشتری را در این حوزه در جهاددانشگاهی شاهد باشیم.

رییس جهاددانشگاهی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: در جلسه‌ای شهید آیت‌الله رئیسی تأکید داشتند که جهاددانشگاهی هنرمندان بزرگی مانند شهید آوینی تربیت کند.

توسعه صادارت محصولات هنری

در ابتدای این آیین نیز؛ امین مختاری رییس جهاددانشگاهی واحد هنر ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در افتتاحیه رویداد خوشنویسی از نیستان، گفت: خوشنویسی بارزترین هنر اسلامی و زبان مشترک مسلمین سراسر دنیاست. ما هم از آنجا که در جهاددانشگاهی این رسالت را برای خود تعریف کرده‌ایم تا به هنرهای سنتی و دینی ایرانی- اسلامی بپردازیم و آن را ترویج دهیم، بنابراین سراغ هنر خوشنویسی آمدیم و در مرکز آموزش‌های جهاددانشگاهی واحد هنر، این رویداد را برنامه‌ریزی کردیم.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی‌های جهاددانشگاهی واحد هنر در عرصه توسعه این حوزه تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در برنامه تحولی 5 ساله این بوده که در راستای گسترش و شناساندن برند تجاری مرکز آموزش‌مان تلاش کنیم و علاوه بر اینکه کار و هنر را آموزش می‌دهیم به این امر نیز کمک کنیم که این تلاش‌ها به نتیجه برسد و بحث فروش، نمایش و حتی صادرات تولیداتمان را دنبال می‌کنیم.

رییس جهاددانشگاهی واحد هنر ادامه داد: خداراشکر تا به امروز توانسته‌ایم این مسیر را پیش ببریم و در این راستا ماه پیش تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات امضا کردیم که این نمایشگاه جز اولین قدم‌های همین مسیر است.

مختاری گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه حاصل تلاش هنرمندانی است که در مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد هنر آموزش دیده و یا مشغول آموزش هستند. امیدواریم با کمک دوستان این مسیر را دنبال کرده و بحث صادرات آثار را پیگیری می‌کنیم.

شایان ذکر است، نمایشگاه «از نیستان» ۲۷ تا ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۱ الی ۱۷ در نگارخانه باشگاه دانشجویان تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر، جنب دانشگاه تهران برپاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا