بررسی مفاد تفاهم‌نامه منعقده جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی

با حضور معاون استاندار مرکزی و رییس جهاددانشگاهی استان، میزان پیشرفت و اقدامات انجام گرفته مفاد تفاهم نامه منعقده بین این دو مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی تفاهم‌نامه منعقده جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی با حضور آل‌یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی، موسایی مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول استانداری مرکزی و رییس جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست به ارایه گزارشی از وضعیت انجام شده تفاهم همکاری این نهاد با استانداری مرکزی پرداخت و در خصوص مقدار پیشرفت و اقدامات انجام شده جهاددانشگاهی در قالب تفاهم نامه مطالبی بیان کرد.

آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی در این نشست که در حاشیه بازدید برگزاری آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین در جهاددانشگاهی صورت گرفت ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده و بررسی مفاد تفاهم نامه استانداری با جهاددانشگاهی، گفت: به دنبال تسریع موانع پیشرفت تفاهم نامه هستیم.

همچنین در این نشست بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای پیشرفت و توسعه با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به پیشرفت فرهنگی، علمی و فناوری در راستای چشم انداز پیشرفت و توسعه استان و سند آمایش استان مرکزی و به منظور بهره گیری از ظرفیت های مدیریت جهادی و تجارب این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف مطالبی بیان شد.

بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، فناوری، سلامت، کارآفرینی و … در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان مرکزی و طرح‌ها و برنامه‌های تحولی تامین‌کننده منافع ملی و استانی، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

از زمینه‌های همکاری مشترک این تفاهم‌نامه می‌توان به راه‌اندازی مرکز مطالعات و خدمات تخصصی سنگ در استان مرکزی با هدف توسعه فناوری‌های معدن و صنعت استان، راه‌اندازی شهرک جامع و تخصصی گیاهان دارویی و تولید فرآورده‌های گیاهی دارویی و صنایع تبدیلی در استان مرکزی، گسترش و تجهیز مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و هدایت و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده با همکاری دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری به‌منظور حمایت از فناوران اشاره کرد.

گفتنی است؛ تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی استان مرکزی و برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه آموزش کارکنان سازمان‌ها و ادارات استان به صورت دوره‌های تخصصی حضوری و مجازی، ایجاد و تجهیز مرکز خدمات تخصصی در حوزه انرژی، تدوین برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری‌های استان، تدوین پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای برای پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی، اجرای طرح‌های پیمایشی در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ایجاد مرکز گفتمان امامین انقلاب اسلامی در استان مرکزی، ایجاد قرارگاه ملی جهادی دانشجویان در استان مرکزی و برگزاری آزمون‌های استخدامی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک عنوان شده در این تفاهم‌نامه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا