مردمی‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه شناختی در آبادیران

پاویون محصولات شناختی که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران فعالیت داشت به معرفی و عرضه دستاوردهای فناورانه این حوزه و پیوند با بخش‌های مردمی پرداخت.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دومین نمایشگاه ملی آبادیران که از 22 تا 25 خردادماه  جاری در مصلی امام خمینی برگزار شد، بستری مناسب برای پیوند فناوری‌های راهبردی و بخش مردمی و نیازهای بخش‌های کم‌تر برخوردار فراهم کرد. در همین راستا، شماری از شرکت ها و مراکز دانش بنیان فعال درحوزه شناختی در قالب دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران، توانمندی های علمی، خلاقانه و فناورانه در این حیطه را برای کمک به امر سلامت، درمان و توان‌بخشی درمناطق کمتر برخوردار و رونق زیست‌بوم توسعه فناوری‌های شناختی در پاویون محصولات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی به نمایش گذاشتند.

سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به اینکه علم و فناوری فرصت های مناسبی را در اختیار توسعه، ایجاد اشتغال و مهارت‌ آموزی قرار می‌دهد، خواستار استفاده از ظرفیت علم و فناوری برای توسعه و پیشرفت درسطح کشور شد.

وی با بیان این‌که هدف ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، پیوند میان ایده‌های نوآورانه این حوزه و نیازهای حوزه سلامت، تحقیق، پژوهش و فناوری کشور است، عنوان کرد: پاویون علوم و فناوری‌های شناختی که در این نمایشگاه برپا شده است، فرصت خوبی را برای پیوند بین بخش‌های مختلف زنجیره علوم  سناختی از ایده‌پردازان، دانشگاهیان، فناوران، گروه‌های مردمی و مخاطبان بخش سلامت فراهم می‌کند.

پاویون محصولات شناختی با هدف کمک به تجهیز مراکز درمانی و پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت، گسترش خدمات و نیز کمک به توسعه زیرساخت های آموزشی در فضاها و مراکز آموزشی و نیز بستر‌سازی دراجرای عدالت آموزشی درحوزه های دانش علوم شناختی برپا شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با برپایی پاویون شناختی در این نمایشگاه ملی ضمن تشریح اهداف و برنامه های حمایتی ستاد و ارایه توانمندی ها و ظرفیت شرکت ها دانش بنیان و فناور تلاش می کند نسبت به رفع چالش ها و نیازهای مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت های بومی و با ارایه توانمندی های زیست بوم علمی، نوآوری و فناوری کشور در این نمایشگاه ملی اقدام نماید.

علاوه بر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و جمعی از مسئولان کشوری، گروه‌های پژوهشی فناور و عموم مردم از پاویون شناختی ستاد بازدید کردند و در جریان فعالیت های علمی و فناورانه مراکز و شرکت های دانش بنیان حوزه شناختی و نیز اهداف و برنامه های حمایتی این ستاد برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی درسطح کشور قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا