تقاهم‌نامه پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و شرکت تماد

در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی، تجارب، توانمندی‌ها در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، حفظ مالکیت فکری و ارائه خدمات فناورانه و دانش بنیان و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های طرفین، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) منعقد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این مراسم دکتر غفارزادگان رئیس این پژوهشکده ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاریهای فی مابین بیان کرد: اشتراک منابع و امکانات در راستای نیل به اهداف دو مجموعه و انجام همکاریهای مشترک با مراکز مختلف یکی از اهدافی هست که در نظر است دنبال شود. در این راستا یکسری امکانات و پتانسیلها در هر دو مجموعه وجود دارد که با تعریف پروژه های مشترک و با ایجاد هم افزایی، ان شاالله بتوانیم به دستاوردهای خوبی برسیم. باشد تا بتوان از آن برای رفع نیازهای تحقیقاتی کشور بهره مند شد.

در این جلسه که با حضور دکتر میرزایی مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه داروپخش برگزار شد، طرفین بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت، دانش و تجربیات دو مجموعه جهت اقدام عملی نیاز محور تاکید کردند.

ارتقای توانمندیهای آموزشی و پژوهشی فی مابین طرفین تفاهم نامه؛ طراحی، توسعه و اجرای تحقیقات مشترک، اسناد راهبردی و محصولات آموزشی و پژوهشی و فناوری؛ استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای کمّی و کیفی فرآیندهای آموزشی و پژوهشی و فناوری در حیطه‌های مرتبط؛ ایجاد و گسترش فرصت همفکری، تشریک مساعی و همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فناورانه در جهت تقویت و حضور فعال تر در عرصه های ملی و بین المللی؛ حمایت و همکاری مشترک برای تجاری سازی و ایجاد ثروت از ایدهها، محصولات و خدمات تحت توافق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، پتانسیلها و توانمندی های طرفین ازجمله موضوعاتی بود که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفت.

ارتقای توانمندی­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و مشاوره­ای پژوهشکده در بخش­های مختلف تولیدات گیاهان دارویی، ایجاد زمینه لازم برای مهارت افزایی دانشجویان رشته ­های مختلف مرتبط با گیاهان دارویی ،ایجاد ارتباط بیشتر با صنعت و جامعه در جهت بهبود برنامه ­ها و فعالیت ­های اجرایی در مسیر توسعه بخش گیاهان دارویی، افزایش سطح اشتغال دانش ­آموختگان رشته های مرتبط با گیاهان دارویی، اجرای طرح­های پژوهشی مبتنی بر نیاز تولیدات گیاهان دارویی کشور، نهادسازی هدفمند برای کاربردی نمودن دستاوردهای پژوهشی و فناوری پژوهشکده، اجرای پروژه­های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز تولیدات دارویی کشور و ارائه کارگاه­ها، سمینارها و دوره­های تخصصی مرتبط، با همکاری طرفین و اقدام در جهت خودکفایی کشور در تولید برخی ترکیبات دارویی مبتنی بر گیاهان، ازجمله موضوعاتی بود که در این تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفت.

با امضای این تفاهم نامه انتظار می رود طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت استفاده از راهکارهای مشترک در اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی و نیل به کارآمدی موثر در نظام سلامت کشور مبذول داشته و در راه ارایه محصولات فناورانه مشترک گام بردارند.

لازم به ذکر است شرکت پخش مواد اولیه دارویی (تماد) بعنوان شرکتی با محصولات دانش بنیان، اولیـن و بزرگ‌ترین تـولـیدکننده مـواد اولیه دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشوردر صنعت داروسازی کشور حضور فعال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا