امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو پژوهشگاه

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش سینا ، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی و آموزشی و افزایش آگاهی از یافته‌های علمی- اجرایی حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی، به امضای مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و محمد حسن‌زاده رئیس ایرانداک (پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران‌) رسید.

موضوع این تفاهم نامه، طراحی و ارائه پایگاه اطلاعات میراث‌فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی در دو زمینه علمی و تجاری‌سازی، تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی مورد نیاز و انجام پژوهش‌های مشترک بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و هنرهای سنتی، تبادل تجربیات در زمینه‌های مدیریت داده، دانش و حکمرانی فناوری اطلاعات، همکاری در طراحی، تولید و تدوین اصطلاح‌نامه‌ها و اطلس‌های موضوعی دو یا چند زبانه بر مبنای فعالیت‌های انجام شده توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در زمینه تهیه اطلس‌های میراث فرهنگی و طبیعی، زبان، گویش و کتیبه‌ها، مردم‌شناسی، شهرها و بناهای تاریخی، گردشگری، هنرها و صنایع ملی و … است.

در ادامه مراسم امضای تفاهم‌نامه، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و هیأت همراه متشکل از ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی، مهدیه بُد معاون فناوری و کاربردی‌سازی، خه‌بات درفشی مدیر امور پژوهشی، فریبا شریفیان مدیر تحصیلات تکمیلی، مریم دارا مدیر امور بین‌الملل و حقوقی از آزمایشگاه ربوداک، واحد سامان‌دهی و تحلیل اطلاعات، مرکز رشد و نوآوری (فضای اشتراکی)، واحد آموزش و موزه ایرانداک بازدید کردند.

در این بازدید ضمن مشاهده ظرفیت‌های ایرانداک در حوزه‌های مختلف پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش شامل تحلیل متن، شباهت‌یابی معنایی و خلاصه‌سازی تعامل خودکار، برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت و تحلیل اطلاعات، روش‌شناسی پژوهش و مالکیت اثر پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا